Jak sobie radzić z brakiem kontaktu z rówieśnikami, złymi emocjami, nudą w tym trudnym czasie pandemii pokazała nam Noela Dike, uczennica klasy 7c, której prace możemy podziwiać.
Noelka tak mówi o swoich zainteresowaniach: "Fascynacja sztuką była widoczna u mnie od najmłodszych lat dziecięcych. Lubiłam rysować, malować, tworzyć figurki z masy solnej i gliny, chatować itp. W rozwoju mojej kreatywności pomogły mi bardzo spotkania na wolontariacie kościelnym przy parafii Świętej rodziny, gdzie tworzyliśmy prace dla celów charytatywnych.
Obecnie w mojej twórczości inspiruję się pięknem otaczającej mnie natury, na przestrzeni zmieniających się pór roku w okalającym moje miejsce zamieszkania krajobrazowym parku kazimierskim.
Serdecznie zachęcamy wszystkich uczniów z klas 4-8 do wzięcia udziału w konkursie organizowanym przez nauczycieli języka angielskiego. Konkurs ten zorganizowany został w ramach trwającego projektu Erasmus+ "What's up Mr Bug?". Poniżej znajduje się regulamin Konkursu. Prosimy o wnikliwe zapoznanie się z nim.
I Miejski Konkurs Literacko – Plastyczny Niezwykli Puławianie - Opowiedz mi o swoim bohaterze.
I Miejski Konkurs Literacko – Plastyczny
Niezwykli Puławianie - Opowiedz mi o swoim bohaterze.
Organizator - SP nr 11 im. H. Sienkiewicza w Puławach
Miło nam poinformować, że I Miejski Konkurs Literacko – Plastyczny Niezwykli Puławianie-Opowiedz mi o swoim bohaterze został rozstrzygnięty. Na konkurs wpłynęły łącznie 43 prace, 31 prac plastycznych i 12 – literackich. W konkursie udział wzięło 42 uczestników - uczniów szkół puławskich.
Organizatorzy konkursu do Jury zaprosili znamienitych przedstawicieli życia kulturalnego i społecznego Puław:
Annę Bachanek – artystkę malarkę, pedagoga
Monikę Hemperek – reportażystkę – Radia Lublin, pedagoga
Marka Sieprawskiego – pisarza, recenzenta literacko-muzycznego, blogera
Przemysława Jarnickiego – adwokata, popularyzatora historii najnowszej
ś. p. Zbigniew Kosowski – artysta malarz, pedagog
Jury oceniało prace w następujących kategoriach:
plastyczna – 3 kategorie wiekowe:
klasy 1-3 szkoły podstawowej
klasy 4-6 szkoły podstawowej
klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe
literacka – 2 kategorie wiekowe:
klasy 4-6 szkoły podstawowej
klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe
Decyzją Jury przyznano nagrody następującym uczniom naszej szkoły:
Kategoria plastyczna - klasy 4-6:
I miejsce: Zofia Buzała z klasy 6a
II miejsce: Jan Szarga z klasy 6c
Dyplom za udział: Nika Szlendak vel Rybak
Kategoria literacka - klasy 4-6:
I miejsce: Zuzanna Nowakowska z klasy 4a
Wyróżnienia otrzymali:
Alan Niemczuk z klasy 5a
Eliza Gral z klasy 6d
Jakub Surmacz z klasy 6e
Marta Podsiadła z klasy 6e
Kategoria literacka - klasy 7-8:
II miejsce: Noela Dike z klasy 7c
Wyróżnienie: Nikodem Czuba z klasy 7c
Wszystkim naszym utalentowanym uczniom serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów. Brawo!
Organizatorzy konkursu serdecznie dziękują:
Pani Beacie KozikW-ce Prezydent Miasta Puławy za wsparcie merytoryczne,
Panu Konradowi Jankowskiemu za konsultację prawną dokumentacji konkursowej,
Radzie Rodziców SP 11 w Puławach za ufundowanie nagród rzeczowych,
IPN Oddział Lublin, Biuro Edukacji Narodowej za ufundowanie nagród rzeczowych,
Panu Adamowi Borowskiemu z Oficyny Wydawniczej Volumen z Warszawy za ufundowanie nagród rzeczowych,
Panu Pawłowi Rafalskiemu z MK NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty Ziemi Puławskiej za ufundowanie nagród rzeczowych,
składamy serdeczne podziękowania za włączenie się w akcję świątecznej zbiórki żywności dla potrzebujących Rodzin naszych uczniów. Dzięki Waszej hojności, wykazanemu zrozumieniu i empatii mogliśmy przekazać artykuły spożywcze 20 Rodzinom, które znalazły się w trudnej sytuacji bytowej poniekąd spowodowanej epidemią wirusa. Cieszy nas bardzo, że zawsze możemy liczyć na ofiarność i pomoc, którą okazujecie rodzinom znajdującym się w potrzebie. Szczególnie przed świętami Wielkanocnymi ten gest nabiera szczególnego znaczenia. Dziękujemy, że wspieracie szkołę i uczycie swoje dzieci wrażliwości i życzliwości w stosunku do innych ludzi. Życzymy spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych, a okazane dobro niech wróci do ofiarodawców.
II miejsce Hani w Ogólnopolskim Konkursie „Skarpetka nie do pary”
Hania Sztobryn z grupy 0b zajęła II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla dzieci w wieku przedszkolnym pod hasłem „Skarpeta nie do pary”. W kategorii sześciolatków wpłynęło 192 prace plastyczne. Konkurs zorganizowało Przedszkole Samorządowe im. św. Urszuli Ledóchowskiej w Lipnicy Murowanej w ramach obchodów Światowego Dnia Zespołu Downa, który przypada 21 marca i znany jest także pod nazwą „Dzień Kolorowej Skarpetki”. Zadaniem uczestników było przedstawienie na sylwecie skarpety, wybraną techniką plastyczną, swojej relacji z dzieckiem z Zespołem Downa. Gratulujemy Hani talentu i życzymy dalszych sukcesów.
Wielkanoc już tuż, tuż! Ale ten Wielki Post szybko minął! Uczniowie naszej szkoły intensywnie i z wielkim zaangażowaniem przygotowywali się do Świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Młodsze dzieci poznawały stacje Drogi Krzyżowej, a także wydarzenia związane z męką i śmiercią Pana Jezusa. Młodzież brała udział w wyzwaniach wielkopostnych.
Czy wiecie, kto przynosi pisanki i skąd pochodzi Zajączek Wielkanocny? Uczniowie klasy 7E niebawem wytropią sprawcę i odnajdą odpowiedź.
Nasza szkoła realizuje projekt Deutsch Plus koordynowany przez Goethe Instytut w Warszawie. W ramach tego przedsięwzięcie chętni uczniowie zaangażowali się w projekt wielkanocny.
Celem projektu jest:
- poznanie tradycji wielkanocnych w Niemczech
- nawiązanie kontaktów oraz współpraca z innymi szkołami
- poznawanie słownictwa związanego z tematem
- łączenie nauki, zabawy oraz TIK
- tworzenie, wykorzystywanie i wymiana materiałów związanymi z Wielkanocą
- zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego
- rozwijanie językowych umiejętności, kreatywności i pomysłowości
Uczniowie z 4 szkół (Lublina, Warszawy, Chałupek i Puław) przedstawili się w języku niemieckim, poznali wszystkich uczestników, wybrali tytuł projektu w głosowaniu on-line. Największą ilość głosów zdobył tytuł „Woher kommt der Osterhase?” – Skąd pochodzi Zajączek Wielkanocny? Kolejnym krokiem było poznanie słownictwa związanego z Wielkanocą. Uczniowie interaktywnie stworzyli banki słówek i mapy myśli oraz wymienili się produktami swojej pracy. W planach mamy opracowanie książki kulinarnej on-line z przepisami potraw wielkanocnych. Uczniowie będą również tworzyć dekoracje wielkanocne i wymienią się pomysłami. Poznają popularne w krajach niemieckojęzycznych zwyczaje i tradycje związane ze świętem.
Zaraz po Wielkanocy uczestnicy projektu spotkają się on-line i wspólnie rozwiążą wielkanocny quiz.
Nasi uczniowie chętnie angażują się w prace projektowe, które dostarczają im wiele zadowolenia i jednocześnie wzbogacają wiedzę i umiejętności językowe.
Efekty naszej współpracy z innymi szkołami można śledzić na stronie:
Klasa 2e w ramach rozwijania kreatywności, wyobraźni, pobudzenia aktywności twórczej wzięła udział w konkursie na „Najpiękniejszą Marzannę” w Młodzieżowym Domu Kultury w Puławach. Wśród zwycięzców znaleźli się również i nasi uczniowie.
5 marca redakcja szkolnej gazetki wybrała się na niecodzienny, historyczny spacer z Dyrektorem Wojciechem Kosteckim. Spotkanie dotyczyło czasów II wojny światowej.
Byliśmy przy rondzie Prymasa Stefana Wyszyńskiego, skąd w oddali widać charakterystyczny wiekowy już drewniany dom na rogu ulicy z białymi oknami, tzw. Dom Waraksy. Tam ppłk Stanisław Kowalski pseudonim „Konrad” - Inspektor AK Inspektoratu AK PUŁAWY, usprawnił współpracę między wszystkimi podobwodami naszego regionu, czyli pracę AK. Dowiedzieliśmy się też, że w 1944 r. w miejscu obecnych garaży przy rondzie znajdowało się stanowisko artylerii radzieckiej.
Następnym punktem programu było rondo Żołnierzy Wyklętych, którego nazwa, jak się dowiedzieliśmy, powstała z inicjatywy Stowarzyszenia Grupa Historyczna 11 PP Wilków, którego Pan Kostecki jest członkiem.
Pan Dyrektor zainteresował nas książką “Żołnierze Wyklęci” napisaną przez powojennego pisarza Jerzego Ślaskiego „Nieczuja”.
Kiedy zatrzymaliśmy się obok lasu przy ulicy Sosnowej, Igor przeczytał “Apel poległych”- wzruszający wiersz Ślaskiego. Poznaliśmy również dwie interesujące historie: o Łukaszu Cieplińskim „Pługu” (rozstrzelanym już po wojnie 1.03.1951r.) oraz Marianie Bernaciaku „Orliku”. Odegrali oni ważną rolę w historii Polski.
Zaskoczyła nas wiadomość, że za szkołą - w lesie - po wojnie w 1946 r. jedna rodzina odnalazła ciało bohatera wojennego, Porucznika Mieczysława Chabrosa „Polonusa”.
Okazuje się bowiem, że nasze miasto pamięta wielu bohaterów wojennych. My też nie możemy i nie chcemy o nich zapomnieć. Wiele ciekawych informacji na temat bohaterów związanych z Puławami możecie znaleźć na stronie naszej szkoły w zakładce Pamięć i Tożsamość. Zachęcamy do tego, by tam zajrzeć.
Wielkanocne jaja
Uczniowie klasy 2c podczas zajęć warsztatowych Programu Alternatywa tworzyli wielkanocne jaja. Wspólna praca wymaga komunikowania potrzeb, proszenia o pomoc i oferowania pomocy oraz umiejętności odmawiania i akceptowania odmowy. Dzięki wspólnej zabawie dzieci coraz lepiej rozumieją inne osoby i bardziej skomplikowane relacje społeczne, rozwijają umiejętność przyjmowania perspektywy drugiej osoby.
Celem zajęć warsztatowych rozwijających kompetencje społeczne u dzieci jest nauka podejmowania inicjatywy, dążenia do celu, akceptowania potrzeb rówieśników, radzenia sobie z frustracją, rozwiązywania problemów, bronienia swoich praw. Przy okazji dzieci uczą się szacunku dla innych jak również budują wiarę w siebie i odkrywają swój potencjał. Wielką przyjemnością jest obserwacja jak uczniowie czerpią satysfakcję w wykonanej przez siebie pracy. Życzymy radosnych i spokojnych świąt Wielkanocnych oraz do szybkiego zobaczenia na kolejnych zajęciach w szkole
Ilona Wrótniak-Terlecka
Hanna Bilotserkovets
Witaj Wiosno!!!
Drodzy uczniowie!
21 marca rozpoczęła się kalendarzowa wiosna.
Z tej okazji proponujemy aktywności, dzięki którym nauczycie się rozpoznawać pierwsze wiosenne kwiaty. Przygotowaliśmy dla Was różne rebusy i zgadywanki.
21 marca obchodzimy pierwszy dzień kalendarzowej wiosny i Światowy Dzień Zespołu Downa
Społeczność Szkoły Podstawowej nr 11 w Puławach wyraża solidarność z osobami dotkniętymi Zespołem Downa. Dlatego założyliśmy kolorowe skarpetki nie do pary, które co prawda wyróżniają się w tłumie, ale nie oznaczają niczego złego. Chociaż różnimy się pod wieloma względami, to jednak każdy z nas potrzebuje akceptacji, szacunku i miłości.
„Trzeba szanować ludzi, żeby zasłużyć na szacunek” Lauren Barnholdt
Nasi Najlepsi w pierwszym okresie roku szkolnego 2020/2021
Szanowna Dyrekcjo, drodzy Nauczyciele, Rodzice oraz Wy kochani Uczniowie!
Za nami I półrocze nauki w roku szkolnym 2020/2021. Przez najbliższe dni przedstawimy całej społeczności szkolnej Najlepszych z Najlepszych, czyli tych uczniów, którzy dzięki wytężonej pracy osiągnęli bardzo wysokie wyniki w nauce - średnią ocen powyżej 5,2 w klasach 4-6 oraz średnią przynajmniej 5,0 w klasach 7-8 i co najmniej dobre zachowanie. Takich uczniów mamy w szkole 58. Wszystkim bardzo serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Nasi Najlepsi z klas 8
Klasy 7
Klasy 6
Klasa 5
Klasy 4
Czyste powietrze - mamy wpływ!
Uczniowie klasy III a w czasie zajęć ekologicznych prowadzonych we współpracy z panią Magdaleną Cencek z MDK uczyli się o tym, jak ważna jest dbałość o czystość powietrza. Wykonali plakaty oraz napisali hasła o tym, jak dbać o to, by powietrze służyło zdrowiu ludzi. W efekcie ich pracy i nauki powstał filmik pt. "Czyste powietrze - mamy wpływ". Zapraszamy do obejrzenia.
Międzyszkolny Konkurs Wiedzy Historycznej ,,Żołnierze Wyklęci – Niezłomni Bohaterowie.’’
Uczniowie i uczennice Naszej Szkoły chętnie wzięli udział w III edycji Międzyszkolnego Konkursu Wiedzy Historycznej ,,Żołnierze Wyklęci – Niezłomni Bohaterowie’’ organizowanego przez Szkołę Podstawową w Borowej.
Konkurs był objęty honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki oraz Lubelskiego Kuratora Oświaty.
Celem konkursu była popularyzacja wiedzy o historii Polski oraz upowszechnianie wśród uczniów wiedzy na temat żołnierzy Wojska Polskiego, którzy walczyli o niepodległość Polski po zakończeniu II wojny światowej.
Organizatorzy do udziału w konkursie zaprosili uczniów i uczennice klas IV – VIII szkół podstawowych, a zadaniem uczestników było wykonanie lapbooka lub prezentacji multimedialnej poświęconych postaci wybranego Żołnierza Niezłomnego, wydarzeniu (bitwa lub przeprowadzona akcja), czy innemu zagadnieniu historycznemu lub społecznemu dotyczącemu ideałów i postaw Żołnierzy Niezłomnych.
Do Organizatorów Szkoły Podstawowej w Borowej do 3 marca 2021 r. łącznie wpłynęło 52 prace w tym 11 prac z naszej szkoły.
Byli to następujący uczniowie i uczennice:
W kategorii lapbook:
Gabriela Glegoła kl. 4a pod opieką Pani Ilony Rzepkowskiej
Lilianna Michalska kl. 6e pod opieką Pana Wojciecha Kosteckiego
W kategorii prezentacja multimedialna:
Lena Olszak kl. 4b,
Krzysztof Gnieciak kl. 5a,
Franciszek Góra kl. 5a,
Patryk Niemiec kl. 7a,
Dawid Szymański kl. 7a pod opieką Pani Ilony Rzepkowskiej
Szymon Lassak kl. 6c,
Jan Szarga kl. 6c,
Tymoteusz Wieczorek kl. 6c pod opieką Pani Renaty Lis
Aleksandra Szarga kl. 8c pod opieką Pani Elżbiety Mazurek
Dnia 4 marca 2021 r. miało miejsce rozstrzygnięcie konkursu historycznego o ,,Żołnierzach Wyklętych’’, gdzie Komisja Konkursowa z naszej szkoły w kategorii prezentacja multimedialna przyznała:
I miejsce Franciszkowi Górze za pracę pod tytułem: Tadeusz Pelak ,,Junak’’. Żołnierz wyklęty z oddziału komendanta ,,Zapory’’ pod opieką Pani Ilony Rzepkowskiej
oraz wyróżnienia:
Aleksandry Szargi za pracę ,,Mjr Marian Bernaciak ps. ,,Orlik’’ pod opieką Pani Elżbiety Mazurek
Jana Szargi za pracę ,,Zapora’’ pod opieką Pani Renaty Lis
W kategorii lapbook wyróżnienie otrzymała Lilianna Michalska za pracę ,,Mieczysław Zieliński’’ pod opieką Pana Wojciecha Kosteckiego.
Przekazanie nagród przez Organizatorów Szkoły Podstawowej w Borowej odbyło się na terenie naszej szkoły dnia 10 marca 2021 r.
Zwycięzcy i wyróżnionym serdecznie gratulujemy zdobytych miejsc i nagród, zaś wszystkim uczestnikom dziękujemy. Zachęcamy do obejrzenia galerii.
Cześć i chwała bohaterom!
Koordynatorzy:
Ilona Rzepkowska
Renata Lis
Elżbieta Mazurek
Wojciech Kostecki
Nikodem Wiejak 1d - młody artysta
Nikodem Wiejak jest uczniem klasy 1d. Przejawia niezwykły talent do rysowania. Jak sam mówi od 4 roku życia rysował w domu, w przedszkolu… „cały czas wieloryba”. Teraz rysuje dinozaury i postacie z bajek. Szkicuje ołówkiem, a ulubione kolory to czerwony i czarny. Koleżanka z klasy stwierdziła, że „Nikoś jest artystą!”. Zapraszamy do galerii wschodzącej gwiazdy sztuki, kto wie czy jego prace nie zawisną w największych galeriach sztuki na świecie. Trzymamy kciuki za rozwój tego talentu :-)
Patrycja Borys (8d) laureatką kuratoryjnego konkursu z języka niemieckiego
Z dumą i radością informujemy, że wytężona praca Patrycji Borys uczennicy klasy 8d zakończyła się wielkim sukcesem. Patrycja została laureatkąkonkursu przedmiotowego z języka niemieckiego organizowanego przez Lubelskiego Kuratora Oświaty.
Patrycja jest ambitną, sumienną, wrażliwą, a przy tym niezwykle skromną osobą. Pasją Patrycji są języki obce. Wypracowała swój własny sposób na efektywne opanowanie języka niemieckiego. Patrycja interesuje się jeździectwem oraz kocha zwierzęta.
Z pewnością jej sukces będzie dla niej i dla innych inspiracją do samorozwoju oraz osiągania postawionych celów. Życzymy Patrycji wielu sukcesów w przyszłości!!!
Bezpieczeństwo dzieci w sieci
Podczas działań podjętych na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do Internetu odbyły się zajęcia warsztatowe, w trakcie których uczniowie klas młodszych i zerówek oglądali filmy wprowadzające dzieci w wirtualny świat i uczące podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Na zajęciach dzieci projektowały postać swojego własnego ”Interludka”, który ma za zadanie przypominać o bezpiecznych zachowaniach w sieci.
Zapraszam do zapoznania się informacjami skierowanymi do rodziców dotyczącymi bezpieczeństwa dzieci w internecie, które dostępne są w zakładce pedagog/psycholog. W konkursie „Lekcja dla Seniora” I miejsce zdobyły; Hania Mroczek z kl. 6 b oraz Liliana Michalska z kl. 6e, II miejsce przypadło Tymoteuszowi Bielawskiemu z kl. 8a, a III miejsce dla Alana Niemczuka z kl. 5a. Serdeczniegratulujemy i zapraszamy po odbiór nagród do pok. 314.
Ilona Wrótniak-Terlecka pedagog szkolny
Ekoekspertymentatorium
Udział grupy 0d w programie edukacyjnym „Ekoeksperymentatorium”
Uczniowie z grupy 0d realizowali zadania programu edukacyjnego pt. „Ekoeksperymentarium”, prowadzonego pod patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Za pomocą gry online odzwierciedlającej codzienne czynności rozwiązywali ukryte łamigłówki. Dzięki wizycie w wirtualnym domu zerówkowicze rozwijali właściwe praktyki ekologiczne, uczyli się jak świadomie robić zakupy, segregować śmieci, sprzątać czy oszczędzać wodę. Oprócz tego, zrozumieli jak ogromne znaczenie dla środowiska ma zmiana drobnych nawyków. Za udział w programie edukacyjnym otrzymano certyfikat.
Z okazji Dnia Kobiet dla małych i większych Kobietek chłopcy złożyli życzenia, wręczyli upominki i własnoręcznie wykonane kwiaty z papieru kolorowego. Dziewczynki dostały korony, które pokolorowały według własnego uznania. Tego dnia rozmawialiśmy o zawodach wykonywanych przez kobiety i dzieci rozwiązywały tematyczne zagadki. Odbyły się również liczne konkursy i wspólny poczęstunek. To był cudowny dzień.
8 marca to wyjątkowy dzień w roku. Wtedy swoje święto obchodzą wszystkie kobiety.
Chłopcy z grupy 0b złożyli życzenia , tradycyjnie zaśpiewali swoim koleżankom uroczyste „100 lat” i wręczyli piękne laurki oraz drobne upominki. Uczennice naszej grupy dostały również medale i dyplomy „Super Dziewczynki”. Na koniec tego miłego dnia każda dziewczynka-ta mała i duża czuła się jak prawdziwa księżniczka robiąc sobie zdjęcie w zaczarowanej fotobudce.
Z okazji Dnia Kobiet chłopcy z klasy 1A przygotowali dla swoich koleżanek kilka niespodzianek. Ponieważ to wyjątkowy dzień, chłopcy zaczęli od wykonania pysznych ciasteczek dla dziewczynek, które bardzo szybko zniknęły z talerzyków. Każda dziewczynka dostała też kwiatuszka oraz mały upominek.
Organizatorzy składają serdeczne podziękowania dla Dyrekcji, nauczycieli i uczniów naszej szkoły, która wzięła udział w dwóch ogólnopolskich projektach.
Pierwszym z nich był Projekt BohaterON, którego przewodnim tematem było Powstanie Warszawskie oraz przygotowanie kartki dla Powstańca Warszawskiego. W akcję byli zaangażowani uczniowie i uczennice klas 7 a, 8 a i chętni uczniowie klasy 8 b.
Z kolei drugim był Projekt ,,Ukryte dziedzictwo. Co kryje polska ziemia?” organizowany przez Fundację Archeologiczną ARCHEO. Przewodnim tematem było poznanie, czym jest archeologia i na czym polega praca archeologa oraz dlaczego i jak należy chronić polskie dziedzictwo kulturowe ukryte pod ziemią. W projekcie tym uczestniczyli uczniowie i uczennice klas 4a, 4 b i 5 a.
Jeszcze raz chciałam POGRATULOWAĆ Wszystkim klasom, które tak chętnie zaangażowały się w tego typu inicjatywy ogólnopolskie promując naszą szkołę oraz dbając o takie wartości jak nasze polskie dziedzictwo kulturowe i historia naszego narodu.
Ilona Rzepkowska
Ogródek kwiatowy klasy 2e
Do naszej szkoły małymi krokami wkrada się wiosna. Nasza klasa 2e postanowiła pomóc jej w szybszym dotarciu na miejsce. Uczniowie wykonali klasowy ogródek kwiatowy na parapecie. Kolorowe doniczki rozweseliły klasę. Podczas twórczej pracy towarzyszyły wszystkim pozytywne emocje. Życzymy wszystkim dużo pomysłów i świetnej zabawy.
Dnia 3 marca uczniowie klasy III c wykonali swój pierwszy Lapbook, opowiadający o życiu ludzi i zwierząt na Grenlandii. Powstał on w oparciu o samodzielnie przeczytaną lekturę Czesława Centkiewicza „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”.
Zestaw przygotowanych materiałów wspomagających omawianie lektury pozwolił uczniom w aktywny sposób zebrać wiadomości. Wewnątrz zamieścili informacje dotyczące życia Inuitów, flagę Grenlandii, czy quiz dotyczący znajomości lektury. Aby jak najbardziej zaangażować dzieci w opracowanie lektury, dobrze jest czasami sięgnąć po nietypowe rozwiązania.
Były to pierwsze lapbooki wykonane przez trzecioklasistów, ale na pewno w najbliższym czasie powstaną kolejne.
Omawiając temat ,,Rycerze i zamki’’ z uczniami i uczennicami klasy 4 a i 4 b poznaliśmy kim byli rycerze, jak wyglądało wyposażenie średniowiecznego rycerza oraz jakimi cechami charakteryzował się idealny rycerz.
Zadaniem dzieci było wyobrażenie sobie, że należą do średniowiecznego rodu rycerskiego. Uczniowie i uczennice klasy 4 a i 4 b mieli zaprojektować herb swojego rodu oraz nadać mu nazwę wcielając się w rycerzy i księżniczki.
Prace mieli wykonać na kartce A4 i zrobić sobie zdjęcie z trzymającym w dłoni herbem. Efekty pięknych prac wykonanych przez dzieci możemy zobaczyć w galerii.
Ilona Rzepkowska
Robotyka - to jest to
Dnia 01.03.2021 r. uczniowie klas drugich uczestniczyli w warsztatach robotyki.
Pokazowe zajęcia zachwyciły uczniów, którzy z wielkim zapałem budowali według instrukcji wyścigówkę, a zaprogramowanie stworzonych samochodów i ich poruszanie się po klasie dostarczyło wiele emocji. Drugoklasiści udowodnili, że potrafią pracować w grupie, pomagać sobie. Warsztaty z robotyki były doskonałą okazją do rozwinięcia kompetencji informatycznych i technicznych młodych konstruktorów a także szansą na kształcenie twórczego myślenia oraz wyobraźni przestrzennej.
W klasie 1A wyglądamy już wiosny, a tu ciągle zima trwa... Dlatego postanowiliśmy zebrać trochę ważnych informacji o zimie w albumie i zrobić "Zimowego Lapbooka". Przy tej okazji omówiliśmy temat "Zimowe zabawy" gdzie podczas lekcji rysując zaprogramowaliśmy drogę dla Ozobotów.
W dniach 22 lutego – 5 marca uczniowie naszej szkoły z klas 1-3 oraz oddziałów zerowych uczestniczyli w zajęciach przygotowanych przez p. Elżbietę Nawrocką z Biblioteki Miejskiej Filia nr 5 w Puławach. Na spotkaniach pod hasłem „Mruczący kotek” dzieci poznały, jak w prosty sposób mogą na chwilę zatrzymać się, wyciszyć, zrelaksować i nabrać energii do dalszej aktywności. Dowiedziały się, że ruch i muzyka, to doskonałe sposoby na poprawę nastroju i poczucie radości. Zajęcia niewątpliwie przyczyniły się do większej samoświadomości u dzieci, rozpoznawania i nazywania przeżywanych emocji oraz radzenia sobie z tymi trudnymi.
Nie zabrakło też literatury, która ukazała potrzebę wiary w siebie i swoje umiejętności. Literatury wzmacniającej w dzieciach poczucie własnej wartości.
„Mruczący kotek” był dla dzieci świetną przerwą relaksacyjną w trakcie intensywnego dnia nauki w szkole.
Uczniowie naszej szkoły wśród laureatów konkursu recytatorskiego "Zimowe pejzaże"
Miło nam poinformować, że uczniowie naszej szkoły znaleźli się wśród zwycięzców konkursu recytatorskiego „Zimowe pejzaże” organizowanego przez Młodzieżowy Dom Kultury w Puławach.
Nagrodę otrzymał Bartosz Szwargoliński z klasy 2e.
Pozdrawiamy serdecznie pacjentów i pracowników Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia. Do życzeń dołączamy kolejny worek korków.
Społeczność SP 11
W zdrowym ciele, zdrowy duch
Uczniowie klasy 2c już doskonale wiedzą, że ruch oraz zdrowe, racjonalne odżywianie się jest podstawą prawidłowego funkcjonowania organizmu. Śniadanie to podstawa! Witaminy ważna sprawa! Ruch to zdrowie! :) Hasła bardzo dobrze nam wszystkim znane, ale czy wykorzystywane …
Zaprosiliśmy na zajęcia Panią pielęgniarkę pracującą w naszej szkole. Wytłumaczyła nam jak ważne jest śniadanie w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu i jaki ma wpływ na naszą pracę podczas lekcji.
Pani pielęgniarka przedstawiła nam też wiele ciekawych informacji dotyczących zdrowego odżywiania się. Wspólnie posegregowaliśmy produkty spożywcze tworząc piramidę żywieniową. Mieliśmy też okazję zadać Pani kilka pytań dotyczących zawodu jaki wykonuje. Wiemy, że bardzo lubi swoją pracę i oddane jest jej całym sercem – co widać :)
Następnie w grupach samodzielnie tworzyliśmy piramidy żywieniowe z przygotowanych wcześniej elementów. Trzeba przyznać, że bardzo dobrze się przy tym zadaniu bawiliśmy. Zajęcia w jakich uczestniczyliśmy pomogły nam ułożyć prawidłowy jadłospis dzienny z wykorzystaniem tego co lubimy. Chcemy jeść świadomie. Postaramy się, aby w naszym codziennym jadłospisie było więcej warzyw i owoców. Będziemy również pamiętać o odpowiednim ubieraniu się, stosownym do panującej pogody.
Pamiętajmy, aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Śnieżne zabawy mamy już za sobą… pomału zbliża się wiosna, która niesie ze sobą wiele motywacji do kolejnych aktywności.
SZKOLNY KONKURS WIELKANOCNY
SZKOLNY KONKURS WIELKANOCNY
Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów
do wzięcia udziału w konkursie
REGULAMIN KONKURSU :
1. Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 11 w Puławach. Konkurs skierowany jest do uczniów w następujących kategoriach wiekowych:
oddziały zerowe
Wykonanie pracy plastycznej – pisanki wielkanocnej na kartce A 4 metodą wydzieranki z papieru kolorowego.
klasy 1-3
Wykonanie pracy plastycznej – koszyczka wielkanocnego z pisankami na kartce A3 z kolorowych kółek różnej wielkości.
Każdą klasę, oddział reprezentuje 5 prac wytypowanych przez wychowawcę oraz uczniów w eliminacjach klasowych.
klasy 4-8
Wykonanie palmy z bibuły, papieru kolorowego, kolorowych wstążek. Wielkość od 30 do 50 cm. Wymienione techniki można łączyć lub użyć tylko jednej.
2. Celem konkursu jest:
popularyzowanie oraz kultywowanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych związanych z Niedzielą Palmową oraz Wielkanocą;
pogłębianie wiedzy na temat symboliki i znaczenia palmy i koszyka wielkanocnego w obrzędowości ludowej;
stworzenie okazji do zaprezentowania przez dzieci i młodzież własnych pomysłów wykonania prac plastycznych
rozbudowanie inwencji twórczej dzieci i młodzieży;
przekaz wartości i tradycji w rodzinie.
3. Prace konkursowe należy opatrzyć metryczką z informacjami: imię i nazwisko oraz klasa, do której uczęszcza autor pracy.
Prace powinny być wykonane samodzielnie. Prosimy o nieprzynoszenie zakupionych palm .
4. Wykonane prace z oddziałów zerowych oraz z klas 1- 3, należy przynosić do 19.03.21 r. do sali 205
Chętni uczniowie z klas 4-8 przynoszą palmy w dniach 18- 19.03.21r, w godz. 15.30- 16.30, do szkoły od strony patio - do pań z biblioteki.
5. Oceny prac dokona komisja konkursowa, w jej skład wchodzą koordynatorzy konkursu, nauczyciele plastyki oraz nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
6. Kryteria oceniania prac:
zgodność z regulaminem konkursu,
pomysłowość i inwencja twórcza uczestników konkursu,
dobór materiałów i elementów zdobniczych,
estetyka wykonania
wysokość palmy.
7. Dla laureatów przewidziane są nagrody rzeczowe lub wyróżnienia.
8. Prace przechodzą na własność organizatora i nie podlegają zwrotowi.
Koordynatorzy konkursu:
Iwona Tureczek – Zakrzewska
Elżbieta Adamowicz- Matraszek
1 MARCA – NARODOWY DZIEŃ PAMIĘCI ŻOŁNIERZY WYKLĘTYCH
1 września 1939 roku wybuchła II wojna światowa. Była efektem dążenia Niemiec i związku sowieckiego do ustalenia własnej dominacji politycznej w Europie. Polska stała się pierwszym celem ich zbrojnej agresji. Konflikt rozszerzył się na cały świat, ale to właśnie Polska najdotkliwiej odczuła jego skutki. Polacy nigdy nie złożyli broni i nie szczędzili własnej krwi walcząc także na frontach całego świata, o wolność i niepodległość ojczyzny.
Na terenie okupowanej Polski utworzyli świetnie działające państwo podziemne, a jego żołnierze tzw. Armia Krajowa pokazali nam jak trzeba kochać ojczyznę i walczyć o nią do ostatniej kropli krwi.
Mimo ogromnego poświęcenia, kiedy 8 maja 1945 r. kończyła się najkrwawsza z wojen w dziejach ludzkości – Polska nie była krajem wolnym, stała się państwem podległym związkowi sowieckiemu. W Polsce zapanowała okupacja radziecka. Zajęcie Polski przez armię czerwoną pod koniec II wojny światowej spowodowało, że dziesiątki tysięcy polskich żołnierzy nie złożyło broni uznając, że walka o niepodległość kraju jeszcze się nie skończyła. Do największych działających po wojnie podziemnych organizacji należało zrzeszenie „Wolność i Niezawisłość”, złożone głównie z byłych żołnierzy Armii Krajowej.
„Żołnierze Wyklęci” to żołnierze polskiego podziemia niepodległościowego, którzy w obronie niepodległego bytu państwa polskiego z bronią w ręku przeciwstawili się sowieckiej agresji i narzuconemu siłą reżimowi komunistycznemu. Ich walka była desperackim protestem przeciwko narzuconym przez sowietów rządom i wynikała z moralnego nakazu bicia się o wolność do końca mimo braku jakichkolwiek szans.
To święto jest wyrazem hołdu, dla często zapomnianych patriotów, za ich świadectwo męstwa, niezłomnej postawy i przelaną krew w obronie ojczyzny.
Cześć ich pamięci !
Szkolny Konkurs o Żołnierzach Podziemia Antykomunistycznego Inspektoratu AK - WiN Puławy
Uczniowie i Uczennice SP 11 !
Zachęcamy do wzięcia udziału w Szkolnym Konkursie o Żołnierzach Podziemia Antykomunistycznego Inspektoratu AK - WiN Puławy. Święto im poświęcone uczcimy ćwiczeniem kompetencji związanych z czytaniem i analizowaniem tekstu.
Aby wziąć udział w konkursie wykonaj następujące czynności:
Wejdź na stronę szkoły, otwórz zakładkę z prawej strony PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ. Zobaczysz pięć biogramów Żołnierzy Wyklętych związanych z Puławami.
Przeczytaj dokładnie teksty, przestudiuj ilustracje.
Otwórz link do konkursu, udziel odpowiedzi i odeślij. Dostęp do testu rozpoczyna się 1 marca o godz. 12.00 a kończy 5 marca o 18.00.
Oprócz wiedzy i uczczenia pamięci Żołnierzy Wyklętych, dla zwycięzców - liczy się czas i najwyższa ilość punktów - 5 zestawów gier historycznych ufundowanych przez Biuro Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej Oddział w Lublinie.
26 lutego 2021r. miało miejsce rozstrzygnięcie konkursu plastycznego: "Dokarmiamy zwierzęta zimą", zorganizowanego przez p. A. Polak oraz p. A. Kozieł. Konkurs, skierowany był do uczniów klas pierwszych, uczęszczających na świetlicę szkolną. Cel konkursu to uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt zimą oraz wskazanie formy pomocy. Autorzy najpiękniejszych prac, zostali nagrodzeni dyplomami oraz upominkami. Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.
W ostatnim tygodniu w grupie Ob upłynął pod hasłem Planety. Dzieci z zaciekawieniem oglądały filmy i zdjęcia o podróżach kosmicznych. Każdy miał okazję zbudować swój własny pojazd kosmiczny oraz wykonać swojego ufoludka. Dzieci bardzo chętnie brały udział w zajęciach. Był to tydzień wspaniałych wrażeń.
W bieżącym roku szkolnym Kampania Ekologiczna jak większość konkursów i przedsięwzięć odbyła się w trybie online. Sukcesy odnoszone przez uczniów w Kampanii świadczą o ich dużej wiedzy i świadomości ekologicznej.
W tegorocznej edycji Kampanii zdaniem dla uczniów było przygotowanie materiału ( film max. 2 minuty, prezentacja max 10 slajdów) na temat: "Moje działania w domu na rzecz mojej planety" ( jak postępujesz z odpadami, jak oszczędzasz wodę, energię, papier, jak robisz zakupy itd.
Do organizatora wpłynęło 30 prac. Zawierały one szereg wskazówek, zaleceń, pomysłów jak zorganizować funkcjonowanie domu, by można je nazwać mądrym korzystaniem z zasobów przyrody.
Dwanaście spośród nadesłanych prac było w pełni zgodnych z zadaniem kampanijnym. Pokazywały konkretne działania w konkretnych domach.
Twórcami tych prac są:
Aleksandra Kurzawska
Antoni Sipa klasa 4d
Bartosz Dąbrowski
Jagoda Gil
Jakub Pietroń
Jakub Surmacz
Jan Szarga
Jakub Rutkowski
Oliwia Kudan
Szymon Lassak
Szymon Wąsik
Tymoteusz Wieczorek
W Konkursie Wiedzy Ekologicznej reprezentujące szkołę uczennice Aleksandra Szarga z klasy 8c oraz Natalia Matlewska z klasy 8d zdobyły wyróżnienie.