Luty - rok szkolny 2020/21

Podziękowanie za przeprowadzenie zajęć w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania

Dear Code Week activity organiser,

We are delighted to let you know that you successfully completed the 2020 Code Week Super Organiser Challenge.

That is organising 10 or more Code Week activities in 2020. Congratulations and thank you for playing a major part in making last year’s Code Week, the most successful edition yet.

We believe it is vital to bring coding, computing and computational thinking to as many people as possible – and you have helped up us reach this goal!

Thank you very much for helping us advance digital literacy! We hope to work together again in the 2021 edition of EU Code Week, which will take place from 9-24 October.


Best wishes,

The EU Code Week Team

 


 

Zajęcia w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania przeprowadzili:

  • p. Monika Szaruga
  • p. Sylwia Rodak
  • p. Marcin Słomka
Dzień Dinozaura w klasie 1a
W piątek 26 lutego obchodzimy Dzień Dinozaura. Najpierw porozmawialiśmy trochę co się działo "Dawno, dawno temu... " Fajną zabawą okazało się też odgadywanie i łączenie sylwetek drapieżników z ich nazwami. Na koniec narysowaliśmy trasy dla Ozobotów. Wyszło nam przepięknie.
Zapraszam do GALERII.
Lekcja dla Seniora w kadrach uczniów

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji, którą przysłała Liliana Michalska z klasy 6e i wraz z jej babcią wybierzmy się na wirtualną wycieczkę po Polsce. 

 

(kliknij) 


 

W ramach lekcji Alan Niemczuk z klasy 5a uczył swojego dziadzia korzystania ze sklepu internetowego. Pokazywał mu jak dostosować filtry do swoich preferencji, a następnie jak kupić wybrany produkt. Dzięki jego wskazówkom dziadziuś wiele się nauczył.

 

   


 

Dziadek Hani Mroczek z klasy 6b to energiczny senior. Ma 81 lat i ciągle jest ciekawy świata, dlatego chce być na bieżąco z różnymi informacjami. Ma bardzo dużo znajomych, z którymi lubi utrzymywać kontakty. Pan Stanisław zapragnął nauczyć się obsługi komputera. Jakiś czas temu zakupił laptopa, a Hania nauczyłam go, jak obsługiwać komputer oraz w jaki sposób bezpiecznie korzystać z Internetu i poczty elektronicznej.

 


 

 

Tymoteusz Bielawski z klasy 8 a podczas spotkania z babcią nauczy ją jak należy korzystać z Internetu. Powiedział jej o tym, że działania w Internecie mogą być równie niebezpieczne jak i w rzeczywistości, pouczył, żeby nie klikała w żadne nieznajome linki, reklamy itp. Pokazał babci jak obsługiwać przeglądarkę internetową. Według Tymoteusza babcia zrozumiała już o co chodzi i pewnie będzie jej łatwiej korzystać z nowoczesnych technologii.

 

 

Ilona Wrótniak - Terlecka

Pedagog szkolny 

 

Światowy Dzień Zespołu Downa

 

21 marca jest kolorowy nie tylko z powodu pierwszego dnia wiosny! To właśnie tego dnia obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa.

Celem tego święta jest uświadomienie, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Oczekują szacunku i akceptacji.

W jaki sposób możemy wyrazić solidarność z osobami dotkniętymi Zespołem Downa?

Zakładamy kolorowe skarpetki nie do pary, które uważane są za wyjątkowe i sprawiają, że właściciel wyróżnia się w tłumie. Tak samo na co dzień czują się osoby z zespołem Downa – odmienne na tle jednolitego tłumu. 21 marca zakładamy dwie inne skarpetki, by pokazać, że bycie "innym niż inni" nie oznacza niczego złego.

 

Nasza szkoła włącza się w obchody tego święta. Zachęcamy wszystkich uczniów i nauczycieli do:

  1. wykonania zdjęcia swoich stóp w dwóch różnych kolorowych skarpetkach (do wspólnego zdjęcia możesz zaprosić rodziców i rodzeństwo)
  2. przesłanie zdjęcia za pośrednictwem poczty na Outlook’u na adres mpiskorska@edu.sp11.pulawy.pl (do 8 marca).

 

Data obchodów  jest symboliczna. Przypada na 21. dzień 3. miesiąca w roku ponieważ to właśnie dodatkowy, trzeci, chromosom w 21. parze składających się z łańcuchów DNA chromosomów w ludzkich komórkach powoduje występowanie tej wady genetycznej. To ona modyfikuje rozwój i kształtuje cechy wyróżniające daną osobę pośród innych ludzi.

21 marca kolorowe skarpetki na stopach oznaczają
"kocham cię takim, jakim jesteś!"

Zima, zima, zima. Pada, pada śnieg...

Wreszcie zagościła u nas prawdziwa zima. Dzieci z 0c korzystają ze spacerów i zabaw na śniegu. Było wspólne lepienie bałwanów, rzucanie śnieżkami i budowanie fortecy. Śnieżne szaleństwo zawsze wprawia dzieci w dobry humor.

Zapraszam do GALERII.

"Mruczący kotek" - zajęcia relaksacyjne dla dzieci młodszych

Pani Elżbieta Nawrocka – pracownik Biblioteki Miejskiej filia nr 5 w Puławach – od wielu lat dla uczniów naszej szkoły przygotowuje ciekawe spotkania oraz projekty na rzecz rozwoju kultury. 

Tym razem Pani Elżbieta zaprasza dzieci z klas 1-3 oraz oddziałów zerowych na zajęcia „Mruczący kotek”. Odbywać się one będą w naszej szkole z zachowaniem wszystkich wymogów sanitarnych.

 

Opis zajęć

Mruczący kotek

Zajęcia relaksacyjne dla dzieci młodszych

 

„Mruczący kotek” – jest cyklem pięciu spotkań, realizowanych w oparciu o pięciostopniową metodę relaksacji Joanny Węglarz. Mają charakter zajęć literackich z elementami bajko terapii.

 

Dzieci często nie zdają sobie sprawy z potrzeby odpoczynku, mimo że często są zmęczone i powinny się zrelaksować. Dlatego niezwykle ważna jest propozycja nabycia umiejętności wyciszenia ciała i umysłu, szczególnie w kontekście tak trudnego obecnie czasu pandemii. Celem spotkań jest pokazanie metod na wyciszenie i opanowanie sztuki koncentracji.

 

Uzupełnieniem są ćwiczenia uważności dla dzieci mające na celu poradzenie sobie z trudnymi emocjami.

Pięciostopniowa metoda relaksacji polega na przeprowadzeniu krótkich 15-20 minutowych zajęć według określonego schematu. W osiąganiu stanu relaksu pomoże zastosowanie kilku następujących po sobie odpowiednich technik.

 

Założeniem metody jest sukcesywne przechodzenie od pełnego pobudzenia do wyciszenia i odpoczynku, poprzez ćwiczenia pogłębiające relaks. Dzięki odpowiednio dobranym technikom, metoda ta pomaga zwiększyć świadomość ciała u dzieci. Uczy je słuchać, patrzeć, skupiać się na doznaniach ciała i pozytywnych emocjach. Rozwija samoświadomość, która jest niezwykle istotna przy kształtowaniu się samoregulacji potrzebnej do wyciszania się, uspokajania i radzenia sobie z własnymi uczuciami.

 

Poszczególne stopnie to:
1) Stopień pierwszy - aktywność ruchowa.
2) Stopień drugi – rozluźnianie ciała.
3) Stopień trzeci - ćwiczenia oddechowe.
4) Stopień czwarty - pozytywne emocje uważność.
5) Stopień piąty - wyciszenie.

 

Zajęcia uzupełniane są o audiobook, zawierający piosenki, utwory instrumentalne i bajki do zajęć relaksacyjnych.

 

Bibliografia:

  1. Klimek- Michno, K.: Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole. Kraków 2018
  2. Węglarz, J.; Tomaszewska M., Z.,: Mruczący kotek. Zajęcia relaksacyjne dla przedszkolaków. Kraków 2018

 

Zajęcia poprowadzi:

Elżbieta Nawrocka - bibliotekarz z wieloletnim doświadczeniem, pracownik filii nr 5 Biblioteki Miejskiej w Puławach

  • Bibliotekoznawca
  • Absolwentka Podyplomowych Studiów Menadżerskich dla twórców, artystów i animatorów kultury
  • Absolwentka szkoły trenerskiej dla bibliotekarzy Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych ,,STOP’’ w Warszawie.
  • Absolwentka Biblioterapii z elementami innych terapii twórczych w Centrum Edukacji Bibliotekarskiej.
Dzień Kota w klasie 0c

17 luty to Światowy Dzień Kota. Przedszkolaki poszerzyły dzisiaj swoją wiedzę na temat tych oto futrzaków, poznały ich rasy, ciekawostki o ich życiu i pielęgnacji , a nawet to w jaki sposób woła się koty w różnych częściach świata. 

Gimnastykowały się jak kocury, wykonywali piękne koty na zajęciach plastycznych oraz grali w kocie memory. Po zabawach w kotki i myszki wysłuchali bajek o tych zwierzakach, zaś na koniec każdy otrzymał medal, bądź odznakę kocich przyjaciół.

Miauuuuuło być wspaniale i tak chyba wyszło.

Zapraszam do GALERII.

Dzień Kota w klasie 0d

 

17 lutego uczniowie z grupy 0d obchodzili Święto Kota. W tym dniu zerówkowicze upodobnili się do swoich czworonożnych przyjaciół: przebierając się za kotki, dorysowując sobie wąsy oraz doczepiając uszy.

Uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną, zapoznali się z kocimi obyczajami oraz sposobami pielęgnacji kotów, rozwiązywali zagadki „Z jakiej bajki jest ten kot?”, kodowali obrazek kota oraz wykonali prace plastyczne. Zawody „Od nitki do kłębka” były podsumowaniem kociej zabawy w grupie 0d.

Zapraszam do GALERII.

Zaczynamy Wielki Post

Kliknij TUTAJ!!!

Bezpieczeństwo dzieci w sieci

 

Regulamin konkursu „Lekcja dla Seniora”

I Miejski Konkurs Literacko – Plastyczny Niezwykli Puławianie-Opowiedz mi o swoim bohaterze.

 

Protokół pokonkursowy

 

I Miejski Konkurs Literacko – Plastyczny

 Niezwykli Puławianie - Opowiedz mi o swoim bohaterze.

 

Siostra Klara Staszczak

Halina Kędzierska „Alma”

Maria Kapturkiewicz – Szewczyk

prof. Anna Jelinowska „Verite”

Mieczysław Chabros „Polonus”

dr Wacław Hennel

Jan Klucha

Kpt. Waldemar Żerek „Walet”

 

Organizator - SP nr 11 im. H. Sienkiewicza w Puławach

 

Miło nam poinformować, że I Miejski Konkurs Literacko – Plastyczny Niezwykli Puławianie-Opowiedz mi o swoim bohaterze został rozstrzygnięty. Na konkurs wpłynęły łącznie 43 prace, 31 prac plastycznych i 12 – literackich. W konkursie udział wzięło 42 uczestników - uczniów szkół puławskich.

Koordynatorzy konkursu dokonali wstępnej oceny zgodności tematycznej i formalnej z regulaminem konkursu. Wszystkie prace zostały zakwalifikowane do udziału w konkursie.

Zakwalifikowane prace zostały zakodowane i w tej postaci przekazane Jury konkursowemu do oceny.

 

Organizatorzy konkursu do Jury zaprosili znamienitych przedstawicieli życia kulturalnego i społecznego Puław: 

  • Anna Bachanek – artystka malarka, pedagog
  • Monika Hemperek – reportażystka – Radio Lublin, pedagog
  • Marek Sieprawski – pisarz, recenzent literacko-muzyczny, bloger
  • Przemysław Jarnicki – adwokat, popularyzator historii najnowszej
  • ś. p. Zbigniew Kosowski – artysta malarz, pedagog

 

Jury oceniało prace w następujących kategoriach:

plastyczna – 3 kategorie wiekowe:

  • klasy 1-3 szkoły podstawowej

  • klasy 4-6 szkoły podstawowej

  • klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe

literacka – 2 kategorie wiekowe:

  • klasy 4-6 szkoły podstawowej

  • klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe

 

Decyzją Jury przyznano:

w kategorii plastycznej klasy 1-3:

  1. miejsce Paweł Kolak ZSE im. Szarych Szeregów
  2. miejsce Natalia Puzio ZSO nr 1
  3. miejsce Szymon Kalinowski SP nr 6

wyróżnienia:

  • Stanisław Matraszek SP nr 6
  • Izabela Adamska SP nr 6
  • Oliwia Klupa SP nr 6
  • Gabriela Polak SP nr 6
  • Karolina Kozak ZSO nr 1
  • Agata Piekarska ZSO nr 1

 

w kategorii plastycznej klasy 4-6:

  1. miejsce Zofia Buzała SP nr 11
  2. miejsce Jan Szarga SP nr 11
  3. miejsce Szymon Krysa ZSO nr 1

wyróżnienia:

  • Grzegorz Mirga SP nr 4

 

w kategorii plastycznej – klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe:

  1. miejsce Zuzanna Janiczek SP nr 3
  2. miejsce Zofia Korba ZSE im. Szarych Szeregów
  3. miejsce Piotr Jóźwicki SP nr 14

w kategorii literackiej klasy 4-6

  1. miejsce Zuzanna Nowakowska SP nr 11
  2. miejsce Magdalena Mikulska SP nr 4
  3. miejsce Kaja Chudoń SP nr 6

wyróżnienia:

  • Marta Górka SP nr 4
  • Alan Niemczuk SP nr 11
  • Eliza Gral SP nr 11
  • Jakub Surmacz SP nr 11
  • Marta Podsiadła SP nr 11 

w kategorii literackiej klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe:

  1. miejsce Alicja Wiraszka ZSO nr 1
  2. miejsce Noela Dike SP nr 11
  3. miejsce Zuzanna Wójcik SP nr 3

wyróżnienia:

  • Nikodem Czuba SP nr 11

 

Organizatorzy konkursu serdecznie dziękują:

  • Pani Beacie Kozik W-ce Prezydent Miasta Puławy za wsparcie merytoryczne,
  • Panu Konradowi Jankowskiemu za konsultację prawną dokumentacji konkursowej,
  • Radzie Rodziców SP 11 w Puławach za ufundowanie nagród rzeczowych,
  • IPN Oddział Lublin, Biuro Edukacji Narodowej za ufundowanie nagród rzeczowych,
  • Panu Adamowi Borowskiemu z Oficyny Wydawniczej Volumen z Warszawy za ufundowanie nagród rzeczowych,
  • Panu Pawłowi Rafalskiemu z MK NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty Ziemi Puławskiej za ufundowanie nagród rzeczowych,
  • Opiekunom za pracę z uczniami,
  • Jury za ocenę prac konkursowych.

 

Koordynatorzy konkursu

Barbara Grontkowska

Jolanta Żmudzka

Wojciech Kostecki

 

Karnawał w grupie 0b

Dnia 15 lutego w grupie 0b odbył się długo wyczekiwany przez dzieci Bal Karnawałowy. Pojawiły się pszczółki, kotki, strażak, Batman, Elza. Oprócz nich nie zabrakło księżniczek i wiele innych barwnych postaci. Na sali podczas pląsów było wesoło i bardzo kolorowo. Na pamiątkę, aby uwiecznić ten wyjątkowy dzień, dzieci miały zrobione zdjęcie w karnawałowej fotobudce. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości wszystkim dzieciom.

Zapraszam do GALERII.

Karnawał w klasie 0c

Karnawał to czas tanecznych szaleństw, którym towarzyszy muzyka i wspaniała zabawa. 15 lutego w grupie 0c odbył się bal karnawałowy. Tego dnia zerówkowicze mieli okazję przebrać się za postacie z ulubionych bajek lub filmów. Do balu dzieci przygotowywały się przez kilka dni, szykując dekoracje i ozdoby. Wszyscy świetnie się bawili i już nie mogą się doczekać kolejnej zabawy.

Zapraszam do GALERII.

Walentynki w klasie 2b

Zapraszamy do GALERII.

Dnia 15.02 w grupie 0 d odbył się bal karnawałowy. Przygotowania do wspólnej zabawy rozpoczęły się już w piątek. Podczas zajęć plastycznych dzieci samodzielnie wykonały kolorowe łańcuchy i maski karnawałowe, udekorowały i przygotowały sale. Podczas balu uczestniczyły w wielu zabawach tanecznych tj.: taniec na kawałku gazety z balonem, zabawy muzyczno - ruchowe przy dźwiękach gitary, kaczuchy, pociąg, taniec wygibaniec. Po słodkim poczęstunku na wszystkich małych imprezowiczów czekała kolejna atrakcja: karnawałowa fotobudka. Dzieci wyglądały przepięknie w kolorowych strojach, a uśmiech i radość nie znikały z ich twarzy!

Zapraszam do GALERII.

Karnawał w klasie 1b

Karnawał to bardzo miła tradycja, związana z muzyką, tańcem i zabawą. Jak się okazało bal karnawałowy dla klasy 1b był niezapomnianą atrakcją. 12 lutego 2021 r. do szkoły przybyły księżniczki, koty, nie zabrakło również czarodzieja, wojowników ninja, czy Dartha Vadera i jego pomocnika szturmowca. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno! Wszyscy świetnie się bawili przy skocznej muzyce, każdemu dopisywał świetny humor. Wspólna zabawa przyniosła dzieciom wiele radości.

Zapraszam do GALERII.

Karnawał w klasie 0a

Zapraszam do obejrzenia GALERII.

Klasowy konkurs recytatorski „Zima, zima.."
W dniu 11 lutego  uczniowie klas I b  ,wzięli udział w Klasowym Konkursie Recytatorskim „Zima, zima…”. Uczniowie deklamowali wiersze m.in. Wandy Chotomskiej, Doroty Gellner, Marii Konopnickiej. Konkurs miał na celu rozbudzenie zainteresowania poezją dziecięcą, rozwijanie zdolności recytatorskich, wspieranie uzdolnień i pomoc w rozwijaniu zainteresowań uczniowskich. Po wysłuchaniu wszystkich uczestników konkursu jury, przyznało następujące miejsca:
I miejsce – Maja Drozd
II miejsce – Zuzanna Koksa
III miejsce – Leon Piekoś
Wyróżnienie – Hanna Stolarek
Na zakończenie uczniowie otrzymali dyplomy i drobne upominki.
Zapraszam do GALERII.
Szachy – królewska gra w SP 11

 

Od września 2015 r. w naszej szkole uczniowie już od I klasy uczą się zasad królewskiej gry w szachy dzięki projektowi "Edukacja przez Szachy w Szkole". Delegacja  najlepiej grających w szachy uczniów z klas I-III brała już dwukrotnie udział w organizowanych przez Polski Związek Szachowy Ogólnopolskich Turniejach Szachowych w hali COS Torwar w Warszawie. Chętne i zainteresowane szachami dzieci uczestniczą rokrocznie w internetowych konkursach szachowych SzachMaks. W październiku 2020 r. nasi młodzi szachiści z klas II i III z powodzeniem wzięli udział w I Mistrzostwach Polski w Solvingu. Spośród licznej grupy biorących udział w konkursie najlepiej wypadli:

uczniowie klas II

Wiktor Taracha z kl. II b – uzyskał I m-ce w województwie lubelskim

Alicja Bogusz z kl. II b – uzyskała V m-ce w województwie lubelskim

Karolina Leonienko z kl. II b – uzyskała VI m-ce w województwie lubelskim

Aleksandra Sikorska z kl. II a – uzyskała VII m-ce w województwie lubelskim

Marcel Suszek z kl. II c – uzyskał VIII m-ce w województwie lubelskim

uczniowie klas III

Łukasz Igielski z kl. III a – uzyskał V m-ce w województwie lubelskim

Szymon Capała z kl. III e – uzyskał VI m-ce w województwie lubelskim

Emilia Gębal z kl. III c – uzyskała VII m-ce w województwie lubelskim

Emilia Musiatowicz z kl. III a – uzyskała VIII m-ce w województwie lubelskim.

Zapraszam do GALERII.

Karmniki dla ptaków

Tegoroczna zima okazuje się być dość mroźna dla naszych skrzydlatych przyjaciół, którzy z trudem znajdują pożywienie pod śniegiem. Dlatego uczniowie klasy 1c postanowili wykonać ekologiczne karmniki dla ptaków. Karmniki te zostały wykonane przy pomocy papierowych rolek, smalcu, ziaren dla ptaków oraz kawałka sznurka, a następnie zawieszone podczas spaceru przy boisku szkolnym. Praca ta wzbudziła wiele radości, a najbardziej wspólne obserwowanie przez okno ptaszków przylatujących do ptasiej stołówki. Dla uczniów ta lekcja ekologii okazała się być pożytecznym doświadczeniem, a również satysfakcją z chęci niesienia pomocy.

Zapraszamy do GALERII.

Świetlicowy Konkurs Recytatorski

W dniu 09.02.2021 odbył się Świetlicowy Konkurs Recytatorski dla uczniów klasy I d. Zajęcia teatralne i recytatorskie stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej dla uczniów klas młodszych, wpływają korzystnie na wszechstronny rozwój dziecka, są wspaniałym pomysłem na twórcze spędzenie czasu wolnego.

Tolerancji dla niepełnosprawności uczymy od przedszkola

Bardzo ważne w kształtowaniu sposobu patrzenia na świat jest wytłumaczenie już w dzieciństwie, czym tak naprawdę jest niepełnosprawność i, że nie należy się jej bać. W życiu Dziecka szczególną rolę przypisuje się jego umiejętnościom poznawania otaczającego świata, rozumienia go, dostrzegania związków w nim zachodzących i współdziałania. Wszystkie te elementy są niezbędne, by sprostać wymaganiom, jakie przed dziećmi stawia świat. Podczas zajęć z pedagogiem szkolnym p. Iloną Wrótniak-Terlecką i bibliotekarką p. Marzeną Piskorską dzieci z grupy 0b od p. Sylwii Rodak rozwijały swoje zdolności rozpoznawania emocji u siebie i u innych oraz uczyły się, że inny nie znaczy gorszy. Po wysłuchaniu opowiadania „Tajemnica znikających ciasteczek” na podstawie cyklu książek „Bajki bez barier”-Zespół Downa uczniowie dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat przedstawionej historii niepełnosprawnego chłopca i jego rodziny. Po ćwiczeniach ruchowych, które miały na celu wcielanie sią ucznia w lustro i pokazywanie emocji swojego rówieśnika dzieci przygotowały piękne prace plastyczne na ogólnopolski konkurs „Skarpety nie do pary”. Tolerancja i właściwa postawa wobec osób niepełnosprawnych to coś czego nie da się nauczyć ot tak. Udział dzieci w tego typu zajęciach grupowych to nasz sposób na kształtowanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z problemami emocjonalnymi, a także związanymi z zachowaniem, kontaktami społecznymi, zdrowiem psychicznym oraz problemami dotyczącymi procesu rozwojowego. Trzeba być także dobrym przykładem, to w jaki sposób my reagujemy na „inność” będzie najważniejszym wzorem dla naszych dzieci.

Zapraszam do GALERII.

 

Ilona Wrótniak-Terlecka pedagog szkolny

Szkolna Internetowa Poczta Walentynkowa
     

 

"Prawdziwa miłość nie wyczerpuje się nigdy. Im więcej dajesz,

tym więcej ci jej zostanie.”   

 

Antoine de Saint Exupery

 

Zapraszamy do obejrzenia filmiku, który prezentuje Walentynki przesłane przez uczniów i nauczycieli

naszej szkoły.

 

Bal karnawałowy w Ic

W klasie 1c odbył się bal karnawałowy. Było dużo zabawy i tańców. Wszystkie dzieci miały wspaniałe przebrania. Naszą klasę "odwiedzili" m.in.: Batman, Spiderman, Iron Man, Hrabia Dracula, Arielka, Królewna Śnieżka, Hermiona z Harrego Pottera, Czarownica, rycerze i księżniczki.

Tłusty Czwartek w 1A
Okazało się, że Tłusty Czwartek jest świetną okazją, aby pobawić się w programowanie.
Najpierw dzieci zaprogramowały trasy dla Ozobotow. Obejrzeliśmy też film edukacyjny o tym, jak to się stało, że obchodzimy taki dzień jak "Tłusty Czwartek" i oczywiście nie mogło się obyć bez degustacji tych pysznych wspaniałości. Było pysznie
Bal Karnawałowy w IIIc

10 lutego w naszej klasie 3c odbył się tak długo oczekiwany przez uczniów bal karnawałowy. W tym dniu nasza sala zamieniła się w zaczarowaną krainę. Dzieci wystąpiły w ciekawych, kolorowych kostiumach, przebrane za  bohaterów znanych bajek i nie tylko.  Nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich  postaci. Niektórzy byli nie do poznania, inni budzili podziw, a niekiedy nawet przerażenie. Wszyscy uczniowie bawili się znakomicie przy rytmach różnorodnej muzyki.

Jak przystało na prawdziwy bal były pląsy na parkiecie. Solo, w parach, w kółkach i wężykach wszyscy bawili się wspaniale. Dzieci chętnie uczestniczyły w zabawach i konkursach np.: pokazie mody karnawałowej, tańcu z balonami, chodzeniu pod liną. Odbył się również mini playback show podczas którego uczniowie mieli możliwość zaprezentowania swoich umiejętności tanecznych i wokalnych. W czasie balu odbyła się również sesja zdjęciowa, podczas której zostały uwieńczone na pamiątkę wspaniałe przebrania.

Na zakończenie każdy uczestnik za zaangażowanie został nagrodzony dyplomem uczestnictwa oraz słodką niespodzianką. Bal umożliwił dzieciom i wychowawcom spędzenie czasu w miłej atmosferze, a wspólna zabawa przyniosła wiele radości. Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów.

Dzień ten dostarczył wszystkim wielu przeżyć i miłych wrażeń, zresztą – zobaczcie sami!

Zapraszam do GALERII.

Karnawał trwa w 1A

 

Tak się bawiliśmy z okazji Karnawału...
Zapraszamy na film :)
Kodowanie w 1b

 

3 lutego 2021 r. klasa 1b brała udział w zajęciach związanych z kodowaniem z Ozobotami. Ozobot - mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania, zabrał dzieci w niesamowitą przygodę rysowania i rozwiązywania problemów. Uczniowie przy pomocy kredek bez problemu zakodowali sposób poruszania się i efekty świetlne Ozobotów. Dzięki robotom dzieci w namacalny sposób przekonały się, że programowanie to niezwykle praktyczna umiejętność, która jest wykorzystywana na co dzień w wielu obszarach ludzkiego życia.

Zapraszam do GALERII.

 

Zimowe zabawy w grupie 0b

Zima w końcu dała o sobie znać. Postanowiła dać dzieciakom trochę szczęścia. We wtorkowy poranek dzieci z grupy 0b wyszły na plac zabaw. Najpierw ulepiły bałwana. Potem była bitwa na śnieżki. Dla dzieci była to ogromna frajda, a te beztroskie chwile zostaną w pamięci na długi czas.

Zapraszamy do GALERII.

 

Bałwankowy zawrót głowy
W klasie 5a białe szaleństwo trwa. Sanki, śnieżki, no i oczywiście lepienie bałwana!
W piątkowe popołudnie odbyła się akcja lepienia bałwana. To świetny pomysł, żeby odpocząć od obowiązków szkolnych i w bałwana tchnąć trochę charakteru, a może nawet szaleństwa. Uczniowie wykazali się kreatywnością i wszystkie bałwany wyróżniają się z białego tłumu ziomali. Są czymś więcej, niż zlepkiem trzech kul. Oceńcie to sami.
Zapraszamy do GALERII.
Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )