Podziękowanie za przeprowadzenie zajęć w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania
Dear Code Week activity organiser,
We are delighted to let you know that you successfully completed the 2020 Code Week Super Organiser Challenge.
That is organising 10 or more Code Week activities in 2020. Congratulations and thank you for playing a major part in making last year’s Code Week, the most successful edition yet.
We believe it is vital to bring coding, computing and computational thinking to as many people as possible – and you have helped up us reach this goal!
Thank you very much for helping us advance digital literacy! We hope to work together again in the 2021 edition of EU Code Week, which will take place from 9-24 October.
Best wishes,
The EU Code Week Team
Zajęcia w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania przeprowadzili:
p. Monika Szaruga
p. Sylwia Rodak
p. Marcin Słomka
Dzień Dinozaura w klasie 1a
W piątek 26 lutego obchodzimy Dzień Dinozaura. Najpierw porozmawialiśmy trochę co się działo "Dawno, dawno temu... " Fajną zabawą okazało się też odgadywanie i łączenie sylwetek drapieżników z ich nazwami. Na koniec narysowaliśmy trasy dla Ozobotów. Wyszło nam przepięknie.
W ramach lekcji Alan Niemczuk z klasy 5a uczyłswojego dziadzia korzystania ze sklepu internetowego. Pokazywał mu jak dostosować filtry do swoich preferencji, a następnie jak kupić wybrany produkt. Dzięki jego wskazówkom dziadziuś wiele się nauczył.
Dziadek Hani Mroczek z klasy 6b to energiczny senior. Ma 81 lat i ciągle jest ciekawy świata, dlatego chce być na bieżąco z różnymi informacjami. Ma bardzo dużo znajomych, z którymi lubi utrzymywać kontakty. Pan Stanisław zapragnął nauczyć się obsługi komputera. Jakiś czas temu zakupił laptopa, a Hania nauczyłam go, jak obsługiwać komputer oraz w jaki sposób bezpiecznie korzystać z Internetu i poczty elektronicznej.
Tymoteusz Bielawski z klasy 8 a podczas spotkania z babcią nauczy ją jak należy korzystać z Internetu. Powiedział jej o tym, że działania w Internecie mogą być równie niebezpieczne jak i w rzeczywistości, pouczył, żeby nie klikała w żadne nieznajome linki, reklamy itp. Pokazał babci jak obsługiwać przeglądarkę internetową. Według Tymoteusza babcia zrozumiała już o co chodzi i pewnie będzie jej łatwiej korzystać z nowoczesnych technologii.
Ilona Wrótniak - Terlecka
Pedagog szkolny
Światowy Dzień Zespołu Downa
21 marca jest kolorowy nie tylko z powodu pierwszego dnia wiosny! To właśnie tego dnia obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa.
Celem tego święta jest uświadomienie, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Oczekują szacunku i akceptacji.
W jaki sposób możemy wyrazić solidarność z osobami dotkniętymi Zespołem Downa?
Zakładamy kolorowe skarpetki nie do pary, które uważane są za wyjątkowe i sprawiają, że właściciel wyróżnia się w tłumie. Tak samo na co dzień czują się osoby z zespołem Downa – odmienne na tle jednolitego tłumu. 21 marca zakładamy dwie inneskarpetki, by pokazać, że bycie "innym niż inni" nie oznacza niczego złego.
Nasza szkoła włącza się w obchody tego święta. Zachęcamy wszystkich uczniów i nauczycieli do:
wykonania zdjęcia swoich stóp w dwóch różnych kolorowych skarpetkach (do wspólnego zdjęcia możesz zaprosić rodziców i rodzeństwo)
Data obchodów jest symboliczna. Przypada na 21. dzień 3. miesiąca w roku ponieważ to właśnie dodatkowy, trzeci, chromosom w 21. parze składających się z łańcuchów DNA chromosomów w ludzkich komórkach powoduje występowanie tej wady genetycznej. To ona modyfikuje rozwój i kształtuje cechy wyróżniające daną osobę pośród innych ludzi.
21 marca kolorowe skarpetki na stopach oznaczają "kocham cię takim, jakim jesteś!"
Zima, zima, zima. Pada, pada śnieg...
Wreszcie zagościła u nas prawdziwa zima. Dzieci z 0c korzystają ze spacerów i zabaw na śniegu. Było wspólne lepienie bałwanów, rzucanie śnieżkami i budowanie fortecy. Śnieżne szaleństwo zawsze wprawia dzieci w dobry humor.
"Mruczący kotek" - zajęcia relaksacyjne dla dzieci młodszych
Pani Elżbieta Nawrocka – pracownik Biblioteki Miejskiej filia nr 5 w Puławach – od wielu lat dla uczniów naszej szkoły przygotowuje ciekawe spotkania oraz projekty na rzecz rozwoju kultury.
Tym razem Pani Elżbieta zaprasza dzieci z klas 1-3 oraz oddziałów zerowych na zajęcia „Mruczący kotek”. Odbywać się one będą w naszej szkole z zachowaniem wszystkich wymogów sanitarnych.
Opis zajęć
Mruczący kotek
Zajęcia relaksacyjne dla dzieci młodszych
„Mruczący kotek” – jest cyklem pięciu spotkań, realizowanych w oparciu o pięciostopniową metodę relaksacji Joanny Węglarz. Mają charakter zajęć literackich z elementami bajko terapii.
Dzieci często nie zdają sobie sprawy z potrzeby odpoczynku, mimo że często są zmęczone i powinny się zrelaksować. Dlatego niezwykle ważna jest propozycja nabycia umiejętności wyciszenia ciała i umysłu, szczególnie w kontekście tak trudnego obecnie czasu pandemii. Celem spotkań jest pokazanie metod na wyciszenie i opanowanie sztuki koncentracji.
Uzupełnieniem są ćwiczenia uważności dla dzieci mające na celu poradzenie sobie z trudnymi emocjami.
Pięciostopniowa metoda relaksacji polega na przeprowadzeniu krótkich 15-20 minutowych zajęć według określonego schematu. W osiąganiu stanu relaksu pomoże zastosowanie kilku następujących po sobie odpowiednich technik.
Założeniem metody jest sukcesywne przechodzenie od pełnego pobudzenia do wyciszenia i odpoczynku, poprzez ćwiczenia pogłębiające relaks. Dzięki odpowiednio dobranym technikom, metoda ta pomaga zwiększyć świadomość ciała u dzieci. Uczy je słuchać, patrzeć, skupiać się na doznaniach ciała i pozytywnych emocjach. Rozwija samoświadomość, która jest niezwykle istotna przy kształtowaniu się samoregulacji potrzebnej do wyciszania się, uspokajania i radzenia sobie z własnymi uczuciami.
Poszczególne stopnie to: 1) Stopień pierwszy - aktywność ruchowa. 2) Stopień drugi – rozluźnianie ciała. 3) Stopień trzeci - ćwiczenia oddechowe. 4) Stopień czwarty - pozytywne emocje uważność. 5) Stopień piąty - wyciszenie.
Zajęcia uzupełniane są o audiobook, zawierający piosenki, utwory instrumentalne i bajki do zajęć relaksacyjnych.
Bibliografia:
Klimek- Michno, K.: Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole. Kraków 2018
Węglarz, J.; Tomaszewska M., Z.,: Mruczący kotek. Zajęcia relaksacyjne dla przedszkolaków. Kraków 2018
Zajęcia poprowadzi:
Elżbieta Nawrocka - bibliotekarz z wieloletnim doświadczeniem, pracownik filii nr 5 Biblioteki Miejskiej w Puławach
Bibliotekoznawca
Absolwentka Podyplomowych Studiów Menadżerskich dla twórców, artystów i animatorów kultury
Absolwentka szkoły trenerskiej dla bibliotekarzy Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych ,,STOP’’ w Warszawie.
Absolwentka Biblioterapii z elementami innych terapii twórczych w Centrum Edukacji Bibliotekarskiej.
Dzień Kota w klasie 0c
17 luty to Światowy Dzień Kota. Przedszkolaki poszerzyły dzisiaj swoją wiedzę na temat tych oto futrzaków, poznały ich rasy, ciekawostki o ich życiu i pielęgnacji , a nawet to w jaki sposób woła się koty w różnych częściach świata.
Gimnastykowały się jak kocury, wykonywali piękne koty na zajęciach plastycznych oraz grali w kocie memory. Po zabawach w kotki i myszki wysłuchali bajek o tych zwierzakach, zaś na koniec każdy otrzymał medal, bądź odznakę kocich przyjaciół.
17 lutego uczniowie z grupy 0d obchodzili Święto Kota. W tym dniu zerówkowicze upodobnili się do swoich czworonożnych przyjaciół: przebierając się za kotki, dorysowując sobie wąsy oraz doczepiając uszy.
Uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną, zapoznali się z kocimi obyczajami oraz sposobami pielęgnacji kotów, rozwiązywali zagadki „Z jakiej bajki jest ten kot?”, kodowali obrazek kota oraz wykonali prace plastyczne. Zawody „Od nitki do kłębka” były podsumowaniem kociej zabawy w grupie 0d.
I Miejski Konkurs Literacko – Plastyczny Niezwykli Puławianie-Opowiedz mi o swoim bohaterze.
Protokół pokonkursowy
I Miejski Konkurs Literacko – Plastyczny
Niezwykli Puławianie - Opowiedz mi o swoim bohaterze.
Siostra Klara Staszczak
Halina Kędzierska „Alma”
Maria Kapturkiewicz – Szewczyk
prof. Anna Jelinowska „Verite”
Mieczysław Chabros „Polonus”
dr Wacław Hennel
Jan Klucha
Kpt. Waldemar Żerek „Walet”
Organizator - SP nr 11 im. H. Sienkiewicza w Puławach
Miło nam poinformować, że I Miejski Konkurs Literacko – Plastyczny Niezwykli Puławianie-Opowiedz mi o swoim bohaterze został rozstrzygnięty. Na konkurs wpłynęły łącznie 43 prace, 31 prac plastycznych i 12 – literackich. W konkursie udział wzięło 42 uczestników - uczniów szkół puławskich.
Koordynatorzy konkursu dokonali wstępnej oceny zgodności tematycznej i formalnej z regulaminem konkursu. Wszystkie prace zostały zakwalifikowane do udziału w konkursie.
Zakwalifikowane prace zostały zakodowane i w tej postaci przekazane Jury konkursowemu do oceny.
Organizatorzy konkursu do Jury zaprosili znamienitych przedstawicieli życia kulturalnego i społecznego Puław:
Anna Bachanek – artystka malarka, pedagog
Monika Hemperek – reportażystka – Radio Lublin, pedagog
Marek Sieprawski – pisarz, recenzent literacko-muzyczny, bloger
Przemysław Jarnicki – adwokat, popularyzator historii najnowszej
ś. p. Zbigniew Kosowski – artysta malarz, pedagog
Jury oceniało prace w następujących kategoriach:
plastyczna – 3 kategorie wiekowe:
klasy 1-3 szkoły podstawowej
klasy 4-6 szkoły podstawowej
klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe
literacka – 2 kategorie wiekowe:
klasy 4-6 szkoły podstawowej
klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe
Decyzją Jury przyznano:
w kategorii plastycznej klasy 1-3:
miejsce Paweł Kolak ZSE im. Szarych Szeregów
miejsce Natalia Puzio ZSO nr 1
miejsce Szymon Kalinowski SP nr 6
wyróżnienia:
Stanisław Matraszek SP nr 6
Izabela Adamska SP nr 6
Oliwia Klupa SP nr 6
Gabriela Polak SP nr 6
Karolina Kozak ZSO nr 1
Agata Piekarska ZSO nr 1
w kategorii plastycznej klasy 4-6:
miejsce Zofia Buzała SP nr 11
miejsce Jan Szarga SP nr 11
miejsce Szymon Krysa ZSO nr 1
wyróżnienia:
Grzegorz Mirga SP nr 4
w kategorii plastycznej – klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe:
miejsce Zuzanna Janiczek SP nr 3
miejsce Zofia Korba ZSE im. Szarych Szeregów
miejsce Piotr Jóźwicki SP nr 14
w kategorii literackiej klasy 4-6
miejsce Zuzanna Nowakowska SP nr 11
miejsce Magdalena Mikulska SP nr 4
miejsce Kaja Chudoń SP nr 6
wyróżnienia:
Marta Górka SP nr 4
Alan Niemczuk SP nr 11
Eliza Gral SP nr 11
Jakub Surmacz SP nr 11
Marta Podsiadła SP nr 11
w kategorii literackiej klasy 7-8 szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe:
miejsce Alicja Wiraszka ZSO nr 1
miejsce Noela Dike SP nr 11
miejsce Zuzanna Wójcik SP nr 3
wyróżnienia:
Nikodem Czuba SP nr 11
Organizatorzy konkursu serdecznie dziękują:
Pani Beacie KozikW-ce Prezydent Miasta Puławy za wsparcie merytoryczne,
Panu Konradowi Jankowskiemu za konsultację prawną dokumentacji konkursowej,
Radzie Rodziców SP 11 w Puławach za ufundowanie nagród rzeczowych,
IPN Oddział Lublin, Biuro Edukacji Narodowej za ufundowanie nagród rzeczowych,
Panu Adamowi Borowskiemu z Oficyny Wydawniczej Volumen z Warszawy za ufundowanie nagród rzeczowych,
Panu Pawłowi Rafalskiemu z MK NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty Ziemi Puławskiej za ufundowanie nagród rzeczowych,
Opiekunom za pracę z uczniami,
Jury za ocenę prac konkursowych.
Koordynatorzy konkursu
Barbara Grontkowska
Jolanta Żmudzka
Wojciech Kostecki
Karnawał w grupie 0b
Dnia 15 lutego w grupie 0b odbył się długo wyczekiwany przez dzieci Bal Karnawałowy. Pojawiły się pszczółki, kotki, strażak, Batman, Elza. Oprócz nich nie zabrakło księżniczek i wiele innych barwnych postaci. Na sali podczas pląsów było wesoło i bardzo kolorowo. Na pamiątkę, aby uwiecznić ten wyjątkowy dzień, dzieci miały zrobione zdjęcie w karnawałowej fotobudce. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości wszystkim dzieciom.
Karnawał to czas tanecznych szaleństw, którym towarzyszy muzyka i wspaniała zabawa. 15 lutego w grupie 0c odbył się bal karnawałowy. Tego dnia zerówkowicze mieli okazję przebrać się za postacie z ulubionych bajek lub filmów. Do balu dzieci przygotowywały się przez kilka dni, szykując dekoracje i ozdoby. Wszyscy świetnie się bawili i już nie mogą się doczekać kolejnej zabawy.
Dnia 15.02 w grupie 0 d odbył się bal karnawałowy. Przygotowania do wspólnej zabawy rozpoczęły się już w piątek. Podczas zajęć plastycznych dzieci samodzielnie wykonały kolorowe łańcuchy i maski karnawałowe, udekorowały i przygotowały sale. Podczas balu uczestniczyły w wielu zabawach tanecznych tj.: taniec na kawałku gazety z balonem, zabawy muzyczno - ruchowe przy dźwiękach gitary, kaczuchy, pociąg, taniec wygibaniec. Po słodkim poczęstunku na wszystkich małych imprezowiczów czekała kolejna atrakcja: karnawałowa fotobudka. Dzieci wyglądały przepięknie w kolorowych strojach, a uśmiech i radość nie znikały z ich twarzy!
Karnawał to bardzo miła tradycja, związana z muzyką, tańcem i zabawą. Jak się okazało bal karnawałowy dla klasy 1b był niezapomnianą atrakcją. 12 lutego 2021 r. do szkoły przybyły księżniczki, koty, nie zabrakło również czarodzieja, wojowników ninja, czy Dartha Vadera i jego pomocnika szturmowca. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno! Wszyscy świetnie się bawili przy skocznej muzyce, każdemu dopisywał świetny humor. Wspólna zabawa przyniosła dzieciom wiele radości.
W dniu 11 lutego uczniowie klas I b ,wzięli udział w Klasowym Konkursie Recytatorskim „Zima, zima…”. Uczniowie deklamowali wiersze m.in. Wandy Chotomskiej, Doroty Gellner, Marii Konopnickiej. Konkurs miał na celu rozbudzenie zainteresowania poezją dziecięcą, rozwijanie zdolności recytatorskich, wspieranie uzdolnień i pomoc w rozwijaniu zainteresowań uczniowskich. Po wysłuchaniu wszystkich uczestników konkursu jury, przyznało następujące miejsca:
I miejsce – Maja Drozd
II miejsce – Zuzanna Koksa
III miejsce – Leon Piekoś
Wyróżnienie – Hanna Stolarek
Na zakończenie uczniowie otrzymali dyplomy i drobne upominki.
Od września 2015 r. w naszej szkole uczniowie już od I klasy uczą się zasad królewskiej gry w szachy dzięki projektowi "Edukacja przez Szachy w Szkole". Delegacja najlepiej grających w szachy uczniów z klas I-III brała już dwukrotnie udział w organizowanych przez Polski Związek Szachowy Ogólnopolskich Turniejach Szachowych w hali COS Torwar w Warszawie. Chętne i zainteresowane szachami dzieci uczestniczą rokrocznie w internetowych konkursach szachowych SzachMaks. W październiku 2020 r. nasi młodzi szachiści z klas II i III z powodzeniem wzięli udział w I Mistrzostwach Polski w Solvingu. Spośród licznej grupy biorących udział w konkursie najlepiej wypadli:
uczniowie klas II
Wiktor Taracha z kl. II b – uzyskał I m-ce w województwie lubelskim
Alicja Bogusz z kl. II b – uzyskała V m-ce w województwie lubelskim
Karolina Leonienko z kl. II b – uzyskała VI m-ce w województwie lubelskim
Aleksandra Sikorska z kl. II a – uzyskała VII m-ce w województwie lubelskim
Marcel Suszek z kl. II c – uzyskał VIII m-ce w województwie lubelskim
uczniowie klas III
Łukasz Igielski z kl. III a – uzyskał V m-ce w województwie lubelskim
Szymon Capała z kl. III e – uzyskał VI m-ce w województwie lubelskim
Emilia Gębal z kl. III c – uzyskała VII m-ce w województwie lubelskim
Emilia Musiatowicz z kl. III a – uzyskała VIII m-ce w województwie lubelskim.
Tegoroczna zima okazuje się być dość mroźna dla naszych skrzydlatych przyjaciół, którzy z trudem znajdują pożywienie pod śniegiem. Dlatego uczniowie klasy 1c postanowili wykonać ekologiczne karmniki dla ptaków. Karmniki te zostały wykonane przy pomocy papierowych rolek, smalcu, ziaren dla ptaków oraz kawałka sznurka, a następnie zawieszone podczas spaceru przy boisku szkolnym. Praca ta wzbudziła wiele radości, a najbardziej wspólne obserwowanie przez okno ptaszków przylatujących do ptasiej stołówki. Dla uczniów ta lekcja ekologii okazała się być pożytecznym doświadczeniem, a również satysfakcją z chęci niesienia pomocy.
W dniu 09.02.2021 odbył się Świetlicowy Konkurs Recytatorski dla uczniów klasy I d. Zajęcia teatralne i recytatorskie stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej dla uczniów klas młodszych, wpływają korzystnie na wszechstronny rozwój dziecka, są wspaniałym pomysłem na twórcze spędzenie czasu wolnego.
Tolerancji dla niepełnosprawności uczymy od przedszkola
Bardzo ważne w kształtowaniu sposobu patrzenia na świat jest wytłumaczenie już w dzieciństwie, czym tak naprawdę jest niepełnosprawność i, że nie należy się jej bać. W życiu Dziecka szczególną rolę przypisuje się jego umiejętnościom poznawania otaczającego świata, rozumienia go, dostrzegania związków w nim zachodzących i współdziałania. Wszystkie te elementy są niezbędne, by sprostać wymaganiom, jakie przed dziećmi stawia świat. Podczas zajęć z pedagogiem szkolnym p. Iloną Wrótniak-Terlecką i bibliotekarką p. Marzeną Piskorską dzieci z grupy 0b od p. Sylwii Rodak rozwijały swoje zdolności rozpoznawania emocji u siebie i u innych oraz uczyły się, że inny nie znaczy gorszy. Po wysłuchaniu opowiadania „Tajemnica znikających ciasteczek” na podstawie cyklu książek „Bajki bez barier”-Zespół Downa uczniowie dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat przedstawionej historii niepełnosprawnego chłopca i jego rodziny. Po ćwiczeniach ruchowych, które miały na celu wcielanie sią ucznia w lustro i pokazywanie emocji swojego rówieśnika dzieci przygotowały piękne prace plastyczne na ogólnopolski konkurs „Skarpety nie do pary”. Tolerancja i właściwa postawa wobec osób niepełnosprawnych to coś czego nie da się nauczyć ot tak. Udział dzieci w tego typu zajęciach grupowych to nasz sposób na kształtowanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z problemami emocjonalnymi, a także związanymi z zachowaniem, kontaktami społecznymi, zdrowiem psychicznym oraz problemami dotyczącymi procesu rozwojowego. Trzeba być także dobrym przykładem, to w jaki sposób my reagujemy na „inność” będzie najważniejszym wzorem dla naszych dzieci.
"Prawdziwa miłość nie wyczerpuje się nigdy. Im więcej dajesz,
tym więcej ci jej zostanie.”
Antoine de Saint Exupery
Zapraszamy do obejrzenia filmiku, który prezentuje Walentynki przesłane przez uczniów i nauczycieli
naszej szkoły.
Bal karnawałowy w Ic
W klasie 1c odbył się bal karnawałowy. Było dużo zabawy i tańców. Wszystkie dzieci miały wspaniałe przebrania. Naszą klasę "odwiedzili" m.in.: Batman, Spiderman, Iron Man, Hrabia Dracula, Arielka, Królewna Śnieżka, Hermiona z Harrego Pottera, Czarownica, rycerze i księżniczki.
Tłusty Czwartek w 1A
Okazało się, że Tłusty Czwartek jest świetną okazją, aby pobawić się w programowanie.
Najpierw dzieci zaprogramowały trasy dla Ozobotow. Obejrzeliśmy też film edukacyjny o tym, jak to się stało, że obchodzimy taki dzień jak "Tłusty Czwartek" i oczywiście nie mogło się obyć bez degustacji tych pysznych wspaniałości. Było pysznie
10 lutego w naszej klasie 3c odbył się tak długo oczekiwany przez uczniów bal karnawałowy. W tym dniu nasza sala zamieniła się w zaczarowaną krainę. Dzieci wystąpiły w ciekawych, kolorowych kostiumach, przebrane za bohaterów znanych bajek i nie tylko. Nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Niektórzy byli nie do poznania, inni budzili podziw, a niekiedy nawet przerażenie. Wszyscy uczniowie bawili się znakomicie przy rytmach różnorodnej muzyki.
Jak przystało na prawdziwy bal były pląsy na parkiecie. Solo, w parach, w kółkach i wężykach wszyscy bawili się wspaniale. Dzieci chętnie uczestniczyły w zabawach i konkursach np.: pokazie mody karnawałowej, tańcu z balonami, chodzeniu pod liną. Odbył się również mini playback show podczas którego uczniowie mieli możliwość zaprezentowania swoich umiejętności tanecznych i wokalnych. W czasie balu odbyła się również sesja zdjęciowa, podczas której zostały uwieńczone na pamiątkę wspaniałe przebrania.
Na zakończenie każdy uczestnik za zaangażowanie został nagrodzony dyplomem uczestnictwa oraz słodką niespodzianką. Bal umożliwił dzieciom i wychowawcom spędzenie czasu w miłej atmosferze, a wspólna zabawa przyniosła wiele radości. Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów.
Dzień ten dostarczył wszystkim wielu przeżyć i miłych wrażeń, zresztą – zobaczcie sami!
3 lutego 2021 r. klasa 1b brała udział w zajęciach związanych z kodowaniem z Ozobotami. Ozobot - mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania, zabrał dzieci w niesamowitą przygodę rysowania i rozwiązywania problemów. Uczniowie przy pomocy kredek bez problemu zakodowali sposób poruszania się i efekty świetlne Ozobotów. Dzięki robotom dzieci w namacalny sposób przekonały się, że programowanie to niezwykle praktyczna umiejętność, która jest wykorzystywana na co dzień w wielu obszarach ludzkiego życia.
Zima w końcu dała o sobie znać. Postanowiła dać dzieciakom trochę szczęścia. We wtorkowy poranek dzieci z grupy 0b wyszły na plac zabaw. Najpierw ulepiły bałwana. Potem była bitwa na śnieżki. Dla dzieci była to ogromna frajda, a te beztroskie chwile zostaną w pamięci na długi czas.
W klasie 5a białe szaleństwo trwa. Sanki, śnieżki, no i oczywiście lepienie bałwana!
W piątkowe popołudnie odbyła się akcja lepienia bałwana. To świetny pomysł, żeby odpocząć od obowiązków szkolnych i w bałwana tchnąć trochę charakteru, a może nawet szaleństwa. Uczniowie wykazali się kreatywnością i wszystkie bałwany wyróżniają się z białego tłumu ziomali. Są czymś więcej, niż zlepkiem trzech kul. Oceńcie to sami.