Czerwiec

Dzień Rodziców w klasie 1d

W dniu 17 czerwca uczniowie klasy I d obchodzili Dzień Rodziców. Na uroczystość licznie przybyli rodzice i rodzeństwo naszych pierwszaków. Na początek były wiersze i piosenki oraz oczywiście życzenia i prezenty. Gra aktorska zachwyciła wszystkich zgromadzonych widzów. Po przedstawieniu dzieci wręczyły rodzicom medale Super Mamy i Super Taty. Następnie wszyscy wesoło bawili się w ogrodzie. Dzieci chciały w ten sposób podziękować swoim najbliższym za ich wielkie serce i miłość.

Dzień Dziecka w klasie 5d

1 czerwca klasa 5d z okazji Dnia Dziecka wybrała się na wycieczkę do Parchatki. Po dość długim, pieszym spacerze na miejscu było zapewnionych wiele atrakcji. Uczniowie rywalizowali ze sobą w różnych konkurencjach np.: przeciąganie liny; bieg w potrójnych, zszytych ze sobą spodniach; smażenie jajecznicy z jednego jajka. Wszyscy mogli chodzić na szczudłach, robić olbrzymie bańki mydlane, strzelać z łuku. Atrakcją była również leśna zabawa z mapą, wyszukiwanie zgodnie z punktami na niej zaznaczonymi zagadek i zadań, które potem trzeba było wykonać. Po radosnych kilku godzinach zabaw wszyscy mogli pożywić się kiełbaskami z grilla. Każdy uczeń choć zmęczony, ale bardzo zadowolony wrócił do domu.

Wycieczka klasy 1d do Farmy Iluzji

W dniu 20 maja  klasa I d wyjechała na wycieczkę do Farmy  Iluzji w Mościskach. W tym niezwykłym miejscu dzieci mogły się przekonać, że to, co widzimy nie zawsze jest magią, chociaż tak nam się często wydaje. Wśród wesołej zabawy miały okazję wziąć udział w wielu ciekawych doświadczeniach.  Przekonały się,  na czym polega różnica między tym, co widzimy a tym co odczuwamy , a magia  bardzo często da się wytłumaczyć prawami fizyki .

Dzieci bardzo miło spędziły cały dzień bawiąc się bardzo wesoło. Aż szkoda, że tak szybko mijał czas.

Wycieczka klasy 3b i 3c

Klasa 3b i 3c wybrały się na dwudniową wycieczkę do Janowa Lubelskiego. Swój pobyt w tym urokliwym miejscu rozpoczęto od przejazdu kolejką turystyczną do ostoi koników biłgorajskich, następną atrakcją wycieczki była zabawa w parku linowym. Pierwszy dzień zakończono podchodami w lesie połączonymi z rozwiązywaniem różnych zadań oraz ogniskiem. Drugiego dnia odbyła się olimpiada sportowa i karaoke. Na koniec uczniowie odbyli przejażdżkę samochodami terenowymi do uroczyska Kruczek. Wszyscy wrócili z wycieczki wypoczęci oraz zadowoleni.

Wycieczka klasy 5c i 5d na Mazury

W dniach 15 – 18 czerwca odbyła się wycieczka klas 5d i 5c na Mazury. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Olsztyn. Przewodnik oprowadził nas po najciekawszych miejscach tego pięknego miasta. Następnego dnia zobaczyliśmy Twierdzę Boyen i zamek w Reszel. Nadprogramowo udało nam się też zwiedzić sanktuarium maryjne w Świętej Lipce i wysłuchać historii objawień. Wieczorem w czasie dyskoteki odbył się konkurs na najzabawniejszy strój i jego prezentację. Wybrane wśród uczniów i opiekunów jury pierwsze miejsce przyznało Paulinie Szczypie (5c). Innym konkursem była rywalizacja taneczna. Pierwsze miejsce zdobył Tobiasz Górski (5d). Trzeciego dnia obejrzeliśmy klasztor innowierców, a także Park Dzikich zwierząt w Kadzidłowie. Udało nam się też poobserwować okazałego bobra w Popielnie, gdzie znajduje się Stacja Badawcza Polskiej Akademii Nauk. Wieczorem po obiadokolacji chętni uczniowie mieli możliwość popływać na kajakach. Ostatni dzień upłynął bardzo szybko na rejsie statkiem po jeziorach oraz przez śluzę „Guziankę”. W czasie kilku dni wycieczki dzieci miały okazję przeżyć ciekawe przygody i zobaczyć niespotykane miejsca. W trakcie zabaw integracyjnych uczyły się współpracy i zdrowego współzawodnictwa. Na zakończenie sami spośród siebie wyłonili najsympatyczniejszą dziewczynkę i chłopca tej wycieczki. Zostali nimi: Paulina Szczypa (5c) i Marek Włudarczyk (5c).

OGÓLNOPOLSKI ZLOT SZKÓŁ SIENKIEWICZOWSKICH W PRZASNYSZU

W DNIACH 22-24 MAJA 2015 r. odbył się kolejny - 23. - Ogólnopolski Zlot Szkół Sienkiewiczowskich, który organizowała Szkoła Podstawowa nr 2 w Przasnyszu.

Zlot jest zawsze okazją do wymiany doświadczeń, poznawania i dzielenia się refleksjami na temat postaci naszego patrona, Henryka Sienkiewicza, czasem zawierania nowych przyjaźni i zabawy.

W Przasnyszu spotkaliśmy niezwykłych gości:

WNUKA HENRYKA SIENKIEWICZA i jego PRAWNUCZKĘ, ODTWÓRCÓW GŁÓWNYCH RÓL z filmu pt.: "W pustyni i w puszczy" - Tomasza Mędrzaka i Monikę Roscę, PROFESORA JERZEGO BRALCZYKA - WIELKIEGO JĘZYKOZNAWCĘ.

lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox

Podobał nam się Przasnysz i okolice, np. zwiedzany przez nas dwór Zygmunta Krasińskiego w Opinogórze, fabryka rowerów marki "KROSS", Rostków - miejsce urodzin polskiego świętego - Stanisława Kostki.

lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox

Szkoła Podstawowa nr2 w Przasnyszu przywitała nas radośnie i w duchu Sienkiewiczowskim. Byliśmy świadkami niezwykłej i zabawnej akademii, podczas której otrzymaliśmy "Henryka" i poczuliśmy się jak na rozdaniu OSKARÓW, wzięliśmy udział w III Średniowiecznym Jarmarku Przasnyskim, mogliśmy wcielić się w postaci z książek naszego patrona i noblisty.

lightbox lightbox

Podczas zjazdu był też czas na zabawę - bawiły nas zespoły muzyczne, sprawdzaliśmy swą sprawność w parku linowym i przypominaliśmy sobie gry komputerowe z końca XX wieku .

Zlot zakończyła uroczysta Msza Święta i rozdanie nagród za udział w konkursach związanych z Henrykiem Sienkiewiczem. Okazało się, że uczeń naszej szkoły, Jan Daniszewski, zajął III miejsce w konkursie literackim - tekst dyktanda z lukami. Gratulujemy i liczymy na sukcesy w przyszłym roku szkolnym!!

Finał Konkursu Recytatorskiego w klasach I

Dnia 15 czerwca 2015 roku, w ramach finału Konkursu Recytatorskiego dla klas pierwszych, dzieci zmierzyły się z twórczością Jana Brzechwy, Juliana Tuwima, Doroty Gellner i Marcina Rusinka. Zaprezentowały wiersze wymienionych autorów we własnej interpretacji.

I miejsce zdobyła Natalia Kosmowska z kl. Ib i Karolina Czerwińska z kl. Ie

II miejsce przypadło Mai Witkowskiej z kl. Ib i Madzi Jarosińskiej z kl. Ia

III miejsce zajęła Małgorzata Góra z kl. Ib i Maciek Lisowski z kl. Ie

IV miejsce zdobył Adam Miller z kl.Ia i Julia Gaweł z kl. Ie

W czasie obrad JURY Klub Europejski zaprezentował przedstawienie o charakterze ekologicznym  „Ratujmy Matkę Ziemię”. Dzieci z zainteresowaniem obejrzały spektakl i wysłuchały piosenek.

Dzień Dziecka w klasie 3b

W dniu 1 czerwca my uczniowie klasy III b wraz z paniami Patrycją Gębalą i Anną Daniszewską świętowaliśmy Dzień Dziecka. Zaczęliśmy „na poważnie” od opieki nad drzewkiem katyńskim, przy którym zapaliliśmy znicz. Przywołaliśmy również  pamięć o Puławianinie – Bohdanie  Korzeniowskim. Potem już „na wesoło” udaliśmy się do MDK, gdzie pracowaliśmy nad ustaleniem tras pieszych po ulicach naszego miasta na mapkach. W trzech radosnych grupkach wędrowaliśmy według szlaków wytyczonych przez naszych kolegów i koleżanki i zbieraliśmy pieczątki. Po powrocie braliśmy udział w teście sprawdzającym naszą wiedzę i dostaliśmy atrakcyjne nagrody. Wszyscy zasłużyli na pyszną  pizzę i lody. Ten dzień na długo pozostanie w naszej pamięci.

ROZTOCZE... JAKIE CUDNE....

Czas wycieczek....

Klasa IVb postanowiła spędzić trzy dni na Roztoczu. Niedaleko, cudownie, zielono, radośnie, słonecznie... czego więcej trzeba??? To najpotrzebniejsze elementy ułatwiające wspólne przebywanie w sposób aktywny, wspaniały i niezapomniany. Zabawa połączona była z edukacją historyczną, polonistyczną, przyrodniczą, sportową.... Nie było czasu tylko na jedną rzecz - na nudę.

Zamość, ogród zoologiczny, Krasnobród, Wąwozy Roztoczańskie, Kapliczka na Wodzie, Zwierzyniec, Szumy, zawody sportowe, ognisko i śpiew przy gitarze.... To i tak nie wszystko! Żal było wracać, ale znów za rok wycieczka!!!

lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox

lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox

Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )