Plan wizyt

62 kB
Wspomnienia z wizyt

Z wizytą w Szwecji

W dniach 26 – 31 maja 2013r. grupa uczniów:Julia Netczuk, Ola Miazga, Weronika Rodzoś, Maja Królikowska, Marta Pietras, Wiktoria Włodarczyk, Mikołaj Bartoszek, Maciek Mikulski i Mikołaj Jeżak pod opieką 4 nauczycieli wyruszyła po kolejną przygodę, tym razem do Szwecji w ramach międzynarodowego projektu Comenius. Podczas wizyty odwiedziliśmy szwedzką szkołę Hermodsdalsskolan  w Malmö, gdzie zobaczyliśmy i dowiedzieliśmy się jak wygląda zwykły dzień szwedzkiego ucznia w szkole. Grupa uczniów z Polski wraz z dziećmi szwedzkimi uczestniczyła w ciekawych warsztatach i zajęciach, które dawały im możliwość bliższego poznania się i zaprzyjaźnienia. Dyrektor szkoły w ramach powitania wszystkich gości zorganizował kolację integracyjną na świeżym powietrzu. Mieliśmy możliwość bliższego poznania się, porozmawiania a także spróbowania potraw charakterystycznych dla tego regionu. Podczas wizyty zwiedziliśmy Oceanarium Blue Planet w Kopenhadze, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć niesamowite okazy wodne. Kolejną atrakcją Kopenhagi był między innymi pomnik Hansa Christiana Andersena czy tez pomnik słynnej Syrenki. Podczas pobytu naszej grupy w zaprzyjaźnionej szkole  odbyła się konferencja z udziałem przedstawicieli partnerskich państw (Finlandia, Bułgaria, Turcja, Rumunia i Hiszpania), podczas której zostały omówione dotychczasowe działania i zaplanowane kolejne czynności w ramach rozpoczętego projektu. Ostatniego dnia pobytu odbyła się uroczysta kolacja, podczas której wymieniliśmy się doświadczeniami i spostrzeżeniami z dotychczasowych działań oraz miło spędziliśmy czas.

Podróż do Szwecji to niesamowita przygoda, która pokazała wszystkim uczestnikom jak ważne są relacje międzyludzkie i jak wiele daje człowiekowi chęć poznawania czegoś nowego. Wróciliśmy zadowoleni  i bogatsi w nowe doświadczenia.

Uważam że fajnie było spędzić tydzień z zupełnie obcym chłopcem.

Zaprzyjaźnianie się z obcokrajowcem nie jest trudne wystarczy tylko trochę znać angielski.

Miło było dostać prezent z Rumunii od nowego kolegi.

W pewien dzień byliśmy na basenie.

Trochę popływaliśmy, ale woda była zimna.

Proponowałem grę na komputerze ale w Rumunii nie jest to zbyt popularne.

Chłopak uczył się pływać w Dunaju co wydaje mi się niebezpieczne.

W Kazimierzu wspięliśmy się na Górę Trzech Krzyży gdzie ujrzeliśmy panoramę miasta.

Zjedliśmy tam pyszne gofry. ;3

Źle było rozstać się z kolegą który spędzał ze mną czas tydzień bez przerwy.

Jakub Kwaśniak

10.12.2012 - wyjazd do Finlandii z programem COMENIUS. Pierwszy dzień minął dość szybko, mimo że trwał dla mnie z 18h. Lot samolotem był fantastyczny! W Helsinkach dużo śniegu, w Espoo zresztą też.: D Gdy się wreszcie spotkałyśmy, po 1h - 2h odpoczynku, finki zabrały nas na zakupy. Mają strasznie duże centra handlowe. To był wyczerpujący dzień...
We wtorek widziałyśmy ich szkołę. SUPER! Dość duża w porównaniu do naszej... A popołudniu znów zakupy... ech... No ale zawsze... No i poznałyśmy resztę państw: Szwedzi, Rumunii i Turcy. Naprawdę fajni ludzie... : )
W środę byliśmy w Helsinkach w muzeum przyrodniczym Luomus. Potem zwiedzaliśmy Helsinki piętrowym busem. Następnie udaliśmy się na obiad. Później znów na zakupy... A o 18.00 poszłyśmy ze wszystkimi do klubu młodzieżowego. Było bardzo fajnie.
W czwartek byliśmy w Centrum Naukowym HEUREKA. Ciekawie. Potem mieliśmy coś w stylu imprezy pożegnalnej. Nie najgorzej...
W piątek pożegnaliśmy się z Rumunią... A tak ogólnie to mieliśmy lekcje. I byliśmy na Uniwersytecie w Helsinkach na zajęciach chemicznych.
W sobotę czas było wszystkich pożegnać. Do tej pory nie mogę sobie uświadomić, że już nigdy mogę ich nie spotkać... Mam nadzieję, że jednak się spotkamy i przeżyjemy jeszcze raz wspaniałe dni!!! : )
Julia Węglińska, 6c

Hmm... co napisać ? Już wiem:) Zanim koleżanka ze Szwecji przyjechała byłam przerażona. Bałam, się że nie będę rozumiała co mówią,

a tym bardziej nie będę potrafiła nic powiedzieć. Strach miną gdy zapoznałam się z dziewczynami. Okazało się że możemy się spokojnie porozumieć. Koleżanka była bardzo miła, już nie mogę się doczekać kolejnego spotkania. Czas, który spędzałam z nimi będę miło wspominała przez długi czas. Mam nadzieję, że one też są zadowolone z wizyty w Polsce. Jestem bardzo zadowolona, że poznałam osoby, które nie są z Polski.

Ola Miazga

Podczas wyjazdu do Szwecji zobaczyłam wiele interesujących rzeczy. Byliśmy w Malmo i Kopenhadze oraz Lundu, widzieliśmy piękne krajobrazy, odwiedziliśmy szkołę naszych  przyjaciół, widzieliśmy oceanarium i skansen w Lund oraz ogród botaniczny. Bardzo mi się podobało. Rodzina przyjęła nas bardzo miło. Wszyscy byli sympatyczni i opiekuńczy. Wesoło było z nimi rozmawiać. Nauczyłam się nawet kilku szwedzkich słów. Cieszę się że tam pojechałam.

Weronika Rodzoś

Monika Mocarska

Przebieg wizyty

- Wizyta w przedszkolu

- Program artystyczny w wykonaniu dzieci z oddziałów 5 i 6- latków

- Udział w zajęciach muzyczno – ruchowych przygotowanych przez oddział 6–latków

- Obserwacja zajęć w grupie 3–latków „Jak powstaje jogurt?”

- Uczestnictwo w zajęciach praktycznych w grupie 4–latków „Sałatka jarzynowa”

- Spotkanie robocze uczestników grupy COMENIUS, zaplanowanie przebiegu wizyty w Wieliko Tyrnowo oraz ustalenie wytycznych do dalszej pracy

- Zwiedzanie Szkoły Podstawowej współpracującej z zaprzyjaźnionym przedszkolem

- Zwiedzanie miasta (zabytkowa uliczka Górko, Muzeum Serafkina, ruiny zamku (XII-XIV wiek), obwarowania (XIII wiek) ,cerkiew krzyżowo-kopułowa na wzgórzu Carewec, Muzeum Figur Woskowych, pokazy laserowe na wzgórzu Carewec)

- Kolacja integracyjna z degustacją potraw tradycyjnej kuchni bułgarskiej

- Zwiedzanie miejscowości uzdrowiskowej Arbanasi (Muzeum w Starym Domu, Kościół Narodzenia Pańskiego z ikonostasem i freskami )

- Wizyta w stadninie koni, jazda konna

lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox

lightbox lightbox

Wspomnienia z Finlandii

Wizyta w Finlandii

10.12.2012-15.12 2012

W wizycie uczestniczyło sześcioro uczniów klas IV- VI pod opieką wydelegowanych nauczycieli: p.Grażyny Lewtak, p. Beaty Kryczki- Tarki, p. Doroty Łysiak i p. Iwony Tureczek-Zakrzewskiej.

Przebieg wizyty:

- spotkanie robocze grupy „ COMENIUS” dotyczące organizacji pracy, zaplanowanie terminów  spotkań w krajach partnerskich, omówienie  kolejnych etapów realizacji programu

- zwiedzanie szkoły

- obserwacja zajęć: języka angielskiego dla obcokrajowców, biologii( budowa ryby) oraz zajęć praktycznych (szycie i ozdabianie czapek dla Mikołaja)

- udział w uroczystym apelu przygotowanym przez uczniów fińskiej szkoły z okazji Dnia Świętej Łucji

- zwiedzanie Helsinek

- wizyta w Uniwersytecie Helsińskim(wysłuchanie wykładu o stolicy Finlandii, udział w pokazach chemicznych)

- zwiedzanie Fińskiego Muzeum Historii Naturalnej

- kolacja w wiosce Św. Mikołaja

- degustacja świątecznych potraw narodowych

- zwiedzanie skansenu

- gry i zabawy terenowe

lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox

lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox

lightbox

lightbox lightbox lightbox lightbox

Wspomnienia ze Szwecji

W Szwecji najbardziej podobał mi się krajobraz. Spotkałam tam wielu miłych ludzi. Odwiedziłam wielką galerię o nazwie Emporia. Grałam również w piłkę nożną, co jest moim wielkim hobby. Bardzo miło wspominam ten pobyt.

Wiktoria Włodarczyk

Z wizytą w Rumunii

W dniu 10 listopada grupa Comenius ze Szkoły Podstawowej nr 11 składająca się z sześciu nauczycieli i czworga dzieci wyruszyła do Rumunii. Grupa odwiedziła Zimniceę - małe czternastotysięczne miasteczko położone nad Dunajem na południu Rumunii.

Wszyscy zostali serdecznie przywitani przez burmistrza, który w kilku zdaniach przedstawił historię swojej miejscowości. Uczniowie wraz z nauczycielami odwiedzili zaprzyjaźniony Klub Clubul Copiilor Zimnicea, gdzie odbywają się zajęcia popołudniowe dla dzieci ze szkoły podstawowej i średniej. Mają tam możliwość rozwijania swoich zainteresowań: muzycznych, plastycznych, informatycznych i mechanicznych.

Podczas wizyty wszyscy uczestnicy obejrzeli występy przedszkolaków, pierwszoklasistów i grupy folklorystycznej ze szkoły średniej. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach szkolnych, a nauczyciele mieli możliwość zapoznania się ze stanem edukacji tego regionu, odwiedzali przedszkola państwowe i prywatne, szkołę podstawową oraz średnią.

lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox

lightbox lightbox lightbox lightbox

Wyjazd owocował we wrażenia poznawcze i estetyczne. Grupa zapoznała się z przyrodą Zimnicei i Bukaresztu, obejrzała ciekawe miejsca stolicy: Parlament, Teatr Narodowy i Pałac Prezydenta. Uczestnicy wizyty odwiedzili również nowoczesną winnicę, gdzie zapoznali się z technologią produkcji wina. Zwiedzili także Muzeum Lotnictwa, zapoznając się z jego historią.

Gościnni Rumuni pożegnali wszystkich uczestników wizyty uroczystą kolacją z tradycyjnymi rumuńskimi potrawami.

A co wspominają dzieci?

"Lot był niesamowicie ekscytujący i zabawny. Bardzo dobrze się bawiłam i spędzałam czas z przyjaciółmi.
Najbardziej podobało mi się w Bukareszcie gdzie zobaczyłam Parlament drugi największy na świecie.
Zwiedziłam tam dwa muzea. Wieczorami siedziałyśmy we trzy i oglądałyśmy filmy jedząc popcorn i słodycze.
Bardzo chciałabym żeby moja koleżanka  odwiedziła manie w Polsce." - wspomina Zuzia

"Bardzo miło było wyjechać na tydzień do zupełnie obcego kraju. Dowiedziałem się że Rumuni to bardzo życzliwi ludzie.
Rumunia słynie z ciężko strawnej kuchni oraz głównie grillowanych potraw.
Z naszym kolegą byliśmy na imprezach i co lepsze w sklepach.
Chłopiec był starszy ale świetnie się rozumieliśmy. Z Bukaresztu wiózł nas wujek Adiego.
Bardzo smakowała mi Rumuńska kuchnia. Genialne było centrum handlowe w Bukareszcie.
Kupiłem 2 kg pysznych słodkości.
Bardzo ale to BARDZO podobało mi się w Rumuni i mam nadzieję że kiedyś jeszcze wrócę do tego kraju." - mówi Kuba
Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )